fbpx

Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej

Odliczanie do daty zakończenia rezerwacji

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy

Opis

 

Termin: 19-20 października 2024 r. 

Godziny zajęć: sobota 09:00-18:00, niedziela 09:00-14:00 (16h dydaktycznych)

Grupa docelowa: Logopedzi, studenci logopedii

Koszt szkolenia: 1100 zł

 

Adres szkolenia: Instytut Edukacji Logopedycznej Sylwia Zasada
                             ul. Matki Teresy z Kalkuty 18A, lok. 6, 20-538 Lublin

 

Cel szkolenia: Zapoznanie uczestników ze strategiczną metodą usprawniania fonemów w dyslalii obwodowej z wykorzystaniem wykładu problemowego, ćwiczeń praktycznych i filmu.

 



Program:
    1.    Niedostatki trójfazowego postępowania terapeutycznego w przypadku dyslalii.
    2.    Mity na temat dyslalii.
    3.    Fonem a głoska.
    4.    Od krzyku do głoski w wyrazie niosącym znaczenie.
    5.    Biomechaniczna baza artykulacji. Prototypy biomechaniczne czynności prymarnych.
    6.    Prototypy biomechaniczne czynności prymarnych a system fonetyczno-fonologiczny języka polskiego.
    7.    Diagnoza zaburzeń realizacji fonemów.
    •    Podział na substytucje i deformacje – pozór prostoty czy ograniczenie?
    •    Analityczno-fonetyczna metoda badania realizacji fonemów.
    •    Ćwiczenia praktyczne: badanie artykulacji z wykorzystaniem metody słuchowo-wzrokowo-czuciowo-eksperymentalnej.
    8.    Główne przyczyny nienormatywnej realizacji fonemów i patomechanizm najczęstszych zaburzeń realizacji fonemów.
    •    Ćwiczenia praktyczne: ocena wędzidełka języka, zgryzu, podniebienia, migdałków podniebiennych, stawu skroniowo-żuchwowego, połykania, żucia, oddychania, parafunkcji zwarciowych i niezwarciowych.
    9.    Usprawnianie realizacji fonemów jako procedura postępowania logopedycznego.
    •    Procedura a metoda i strategia.
    •    Podstawy terapii zaburzeń realizacji fonemów w ujęciu strategicznym.
    •    Wywoływanie głosek – termin metaforyczny czy dosłowny?
    •    Analityczne i syntetyczne podejście do wywoływania głosek.
    10.    Strategiczne podejście usprawniania realizacji fonemów jako szansa dla uwzględniania możliwości pacjenta.
    11.    Kroki, metody i strategie usprawniania realizacji fonemów.
    •    Konstruowanie przedpola artykulacji.
    •    Wybór sekwencji terapii głosek: rozwojowej lub terapeutycznej.
    •    Przygotowanie do usprawniania realizacji fonemu z wykorzystaniem strategii warunków progowych. Rewizja ćwiczeń warg, języka, ruchomości żuchwy.

Ćwiczenia praktyczne.
    •    Wywoływanie głoski, w tym wybór ramy i metody wywoływania głoski.

Ćwiczenia praktyczne.
    •    Aktywizacja głoski w większej strukturze.
    •    Polaryzacja głoski.
    •    Wprowadzanie głoski do mowy potocznej.

 

Uczestnicy proszeni są o zabranie ze sobą lusterka (najlepiej stojące), szpatułek i rękawiczek (organizator również je zapewni ale ze względu na indywidualne preferencje oraz możliwość wystąpienia reakcji alergicznej sugerujemy przywiezienie własnych).

 

Prowadząca:

prof. dr hab. Danuta Pluta-Wojciechowska, doktor habilitowany w zakresie językoznawstwa (specjalność logopedyczna), profesor UŚ, Instytut Językoznawstwa Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Śląskiego. Jej główne zainteresowania naukowe dotyczą zaburzeń mowy u dzieci z wadą w obrębie środkowej części twarzoczaszki, z zaburzeniami czynności prymarnych, takich jak np. oddychanie i przyjmowanie pokarmów. Prowadzi badania mowy w dyskursie zaburzonym wykorzystując ujęcie związane z lingwistyką kognitywną. Zajmuje się również patofonetyką związaną w szczególności z zaburzeniami realizacji fonemów warunkowanych konstytucjonalnie i funkcjonalnie, a także teorią i metodyką terapii dyslalii. Opracowała Strategiczną metodę usprawniania realizacji fonemów (SMURF) oraz związaną z nią Fizjologiczną terapię miofunkcjonalną (FTM), która wywodzi się z ortodoncji, a także kompleksową terapię w przypadku zaburzeń mowy u osób z rozszczepem wargi i podniebienia.

 

 

W koszty szkolenia wliczone są: materiały oraz zaświadczenia o ukończeniu szkolenia (wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004 r. w sprawie Rejestru Instytucji Szkoleniowych (Dz.U. 2004 nr 236 poz. 2365))), poczęstunek podczas przerw kawowych (kawa, herbata, ciastka). Obiad nie jest wliczony w cenę szkolenia.

 

Posiadamy Akredytację Lubelskiego Kuratora Oświaty co oznacza możliwość finansowania szkolenia ze środków na doskonalenie zawodowe nauczycieli. 

 

Na każdym szkoleniu Instytutu jedna osoba spośród Uczestników otrzymuje od nas UPOMINEK :-)

 

W ciągu trzech dni od zapisu wpłać zaliczkę w wysokości 400 zł. Pozostałą kwotę należy wpłacić 14 dni przed szkoleniem. W przypadku dokonywania zapisu w terminie krótszym niż 14 dni przed szkoleniem, prosimy o opłacenie od razu całej kwoty.

Chcesz zapłacić w ratach? Skontaktuj się z nami!

 

W dniu szkolenia kontakt wyłącznie telefoniczny!


 

Skompletuj kolekcję e-booków z cyklu ABC początkującego logopedy!

 

Skorzystaj z dofinansowania dla firm na realizację szkoleń (jeśli w Twojej firmie zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę).

Dowiedz się więcej – http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy

Szczegóły wydarzenia

Zaczyna się:19/10/2024 09:00
Kończy się:20/10/2024 14:00
Lokalizacja:Lublin

„Cokolwiek potrafisz lub myślisz, że potrafisz, rozpocznij to. Odwaga ma w sobie geniusz, potęgę i magię.”
Johann Wolfgang Goethe

Kontakt

Adres

ul. Matki Teresy z Kalkuty 18A lok. 6, 20-538 Lublin

Telefon

Biuro, szkolenia: +48 505 255 435

Rejestracja na terapię: +48 881 527 414

Kontakt telefoniczny w godzinach 9-15

Email

biuro@instytutlogopedyczny.pl