fbpx

  • mgr Sylwia Zasada

    Trener głosu i oddechu, logopeda, wykładowca akademicki, nauczyciel z powołania, instruktor Buteyko Clinic International (metody oddechowej Butejki) oraz terapeutkaa manualnej terapii krtani wg protokołu Jacoba Liebermana. W swojej pracy wykorzystuje elementy pracy z ciałem wg Alexandra Lowena oraz techniki relaksacyjne (w tym trening Schultza oraz Jacobsona). Od 11 lat zarządza Instytutem Edukacji Logopedycznej. Od 2 lat jest dyrektorem Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli IEL. Od 10 lat prowadzi szkolenia doskonalące nauczycieli, specjalizując się w treningu emisji głosu oraz terapii oddechowej. Swoją wiedzę i doświadczenie wykorzystuje, szkoląc menedżerów w zakresie sztuki autoprezentacji.



  • dr hab. Danuta Pluta-Wojciechowska

    dr hab. prof. UŚ, Jej główne zainteresowania naukowe dotyczą zaburzeń mowy u dzieci z wadą w obrębie środkowej części twarzoczaszki, z zaburzeniami czynności prymarnych, takich jak np. oddychanie i przyjmowanie pokarmów. Prowadzi badania mowy w dyskursie zaburzonym wykorzystując ujęcie związane z lingwistyką kognitywną. Zajmuje się również patofonetyką związaną w szczególności z zaburzeniami realizacji fonemów warunkowanych konstytucjonalnie i funkcjonalnie, a także teorią i metodyką terapii dyslalii. Autorka 6 monografii i ponad 100 artykułów. Od ponad 30 lat jest praktykującym logopedą, który zajmuje się diagnozą i terapią zaburzeń mowy dzieci i dorosłych z różnymi dysfunkcjami.



  • mgr Maria Bystrzanowska

    Logopeda i specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Od ponad 20 lat pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz w przedszkolach. Jako praktyk od kilkunastu lat prowadzi skuteczną terapię dzieci z mutyzmem wybiórczym oraz wspiera ich rodziny. Posiada dużą wiedzę teoretyczną oraz doświadczenie w prowadzeniu konferencji, szkoleń i warsztatów poświęconych mutyzmowi wybiórczemu. Jest autorką bestsellerowej książki pt. ,,Mutyzm wybiórczy – Poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów” oraz współautorką książki ,,Mutyzm wybiórczy – Skuteczne metody terapii”. Jest cenionym w Polsce ekspertem w tej dziedzinie.




  • mgr Violetta Podsiadła-Kabacińska

    Neuro i surdologopeda, oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta NDT- Bobath, provider Neuroflow, diagnosta dysleksji rozwojowej, terapeuta karmienia, specjalista z wieloletnią praktyką w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami rozwojowymi. Od ponad dwudziestu pięciu lat pracuje z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zajmuje się diagnozą przyczyn trudności i zaburzeń rozwojowych u dzieci.



  • mgr Izabela Dzikoń

    Neurologopeda, terapeuta Pediatric Feeding Disorders, glottodydaktyk. Specjalizuje się w diagnostyce i terapii zaburzeń miofunkcjonalnych oraz wad wymowy u dzieci oraz dorosłych, profilaktyce wad zgryzu i ogólnej współpracy logopedyczno-ortodontycznej. Zajmuje się także diagnostyką i terapią zaburzeń karmienia niemowląt i dzieci starszych, a także profilaktyką w kontekście wspierania w karmieniu piersią lub butelką. Uzyskała także tytuł terapeuty Pediatric Feeding Disorders, aby jak najlepiej pomagać najmniejszym pacjentom w zaburzeniach karmienia. Jest autorką wielu pomocy logopedycznych oraz e-booków, z których na co dzień korzystają specjaliści, ich pacjenci, a także rodzice.
    Jest także autorką podcastu Intuicja, w którym opowiada o rozwoju dziecka, a także rozwiewa rodzicielskie niepokoje i wątpliwości.



  • dr Agnieszka Banaszkiewicz

    Logopeda, neurologopeda, językoznawca, dydaktyk i metodyk logopedii. Praktykuje prowadząc diagnozę i terapię logopedyczną dzieci oraz dorosłych z różnymi zaburzeniami mowy już od 20 lat. Od 2009 roku pracuje w Poradni Ortodontycznej UCS przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym z pacjentami z wadami wrodzonymi twarzoczaszki (z poważnymi wadami zgryzu, m.in. z rozszczepami podniebienia). Wieloletni nauczyciel akademicki, m.in. wykładowca w Instytucie Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego. Zainteresowania pragmatyczne łączy z pracą naukowo-badawczo-dydaktyczną. Autorka publikacji naukowych: książki „Fleksja werbalna w mowie dzieci pięcioletnich” oraz kilkudziesięciu artykułów o tematyce logopedycznej i językoznawczej. Praktyczne aspekty logopedii prezentuje w publikacjach ukazujących się m. in. w „Forum Logopedy” oraz prowadząc szkolenia dla logopedów. Strona internetowa: www.logopedia-banaszkiewicz.pl




  • mgr Aleksandra Rosińska

    Logopeda, neurologopeda, pedagog specjalny, nauczyciel języka polskiego jako obcego, terapeuta miofunkcjonalny, specjalista wczesnej interwencji neurologopedycznej. Ukończyła studia logopedyczne w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie. Uczestniczka licznych kursów, szkoleń i warsztatów. Pracuje głównie z dziećmi do 7 r.ż., a także miofunkcjonalnie z dorosłymi pacjentami ortodontycznymi. Prowadzi stronę Logopeda przedszkolny – Aleksandra Rosińska na Facebooku. Tworzy i publikuje liczne pomoce przydatne w terapii zaburzeń komunikacji językowej u dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, niedokształceniem mowy pochodzenia korowego, dzieci dwujęzycznych, z dyslalią.



  • mgr Ilona Brzozowska-Misiewicz

    Logopeda, neurologopeda, logopeda wczesnej interwencji logopedycznej, wieloletni praktyk, wykładowca UG, PWSNS, EUH-E, WSB w Toruniu, SWPS we Wrocławiu. Certyfikowany terapeuta Koncepcji R.C. Moralesa, posiada uprawnienia do prowadzenia terapii Padovan, po ukończeniu Neurofunkcjonalnej reorganizacji według Metody Padovan autorstwa Dr. Beatriz Padovan w zakresie I-V modułu. Ukończyła III- stopniowy kurs Terapii manualnej Sanjo prowadzony przez Institut Stimmentwicklung w Erlagen (prowadzący: Sabine Gross – Jansen).



  • mgr Magdalena Tarnawska

    Ukończyła pedagogikę specjalną, logopedię oraz neurologopedię kliniczną. Zawodowo zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną dzieci i młodzieży w Poradni psychologiczno – pedagogicznej w Kraśniku, współpracuje z Fundacją Alpha w Lublinie. Certyfikowany diagnosta ADOS – 2. Od kilku lat prowadzi szkolenia specjalistyczne oraz zajęcia dla studentów i nauczycieli na studiach podyplomowych. Zainteresowania zawodowe: autyzm, terapia w nurcie responsywnym i rozwojowym. W pracy terapeutycznej z dziećmi kieruje się doborem metody terapii indywidualnie do konkretnego dziecka i jego możliwości, opierając się na kompleksowej diagnozie.




  • mgr Joanna Nienałtowska-Padło

    Pedagog, psychoprofilaktyk, coach, doświadczony trener Rad Pedagogicznych, pracuje z dziećmi i młodzieżą. Prowadzi indywidualne zajęcia wpierające rozwój, zajęcia mające na celu redukowanie problemów szkolnych oraz realizujące zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznych. Realizuje także warsztaty rozwijające, ukierunkowane na efektywność uczenia się, zajęcia socjoterapeutyczne i uprawniające rozwój społeczny. Pedagogikę traktuje jako pasję, więc stara się śledzić na bieżąco nowe trendy w zakresie uczenia i wychowania oraz wprowadzać je w życie.



  • mgr Agata Gładowicz-Bojarska

    Neurologopeda, terapeuta SI, wykładowca na podyplomowych studiach logopedycznych i neurologopedycznych. Pomysłodawczyni werbogestów - narzędzia ułatwiającego dzieciom z niedokształceniem mowy o typie afazji nabywanie i rozumienie słów. Autorka bloga dla rodziców i specjalistów- ologopedii.blog. Prowadzi szkolenia z zakresu opóźnień rozwoju mowy /niedokształcenia mowy o typie afazji dla specjalistów, rodziców i nauczycieli. Od 17 lat pracuje jako logopeda w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym w Krakowie. Pasjonatka nauczania przez zabawę. Zwolenniczka terapii opartej na relacji.



  • mgr Aleksandra Listwoń

    Neurologopeda kliniczny, terapeuta wczesnej interwencji logopedycznej, międzynarodowy certyfikowany terapeuta Neurofunkcjonalnej Reorganizacji metodą Padovan, międzynarodowy terapeuta z zakresu tapingu w logopedii, instruktor masażu Shantala. Ukończyła kilkadziesiąt kursów z zakresu diagnozy i terapii kompleksu ustno-twarzowego, terapii ręki, ortoptyki, technik Emmetta, dyspraksji i innych. Specjalizuje się w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi już od pierwszych dni życia oraz terapią osób z zaburzeniami funkcjonowania kompleksu ustno-twarzowego.




  • dr n. hum. Marzena Machoś

    Logopeda, specjalistka wczesnej logopedii klinicznej. Jest autorką licznych artykułów, Kart Diagnozy Neurologopedycznej Niemowlęcia, programu stymulacji komunikacji dla małych dzieci, autorką pierwszego polskojęzycznego programu z zakresu dogoterapii i komunikacji. Wykładowca przedmiotów logopedycznych na kilku polskich uczelniach.



  • Anna Maria Pękacka-Egli

    Lingwista kliniczny, prowadzi zespół logopedów w Zuryskich Centrach Rehabilitacji, Klinika Wald (Zürcher RehaZentren, Klinik Wald). Specjalizuje się w dziedzinie dysfagiologii klinicznej, tracheotomii, laryngektomii oraz posiada szerokie doświadczenie w pracy z pacjentami cierpiącymi na dysfagię zarówno na oddziałach intensywnej terapii, o. neurorehabilitacji, o. wczesnej rehabilitacji, o. geriatrycznych, o. pediatrycznych i o. otolaryngologicznych, jak również w obszarze opieki ambulatoryjnej. Od 2012 roku wykonuje aparatywną diagnostyke dysfagii (m.in. FEES , VFSS). Współpracuje z krajowymi i międzynarodowymi partnerami przemysłowymi oraz badawczymi. Jest autorką licznych artykułów oraz szkoleń o tematyce logopedycznej.



  • dr Anna Regner

    Neurologopeda, logopeda, terapeuta, nauczyciel akademicki. Jest wykładowcą na Podyplomowych Studiach Logopedii Klinicznej i Neurologopedii na Wydziale Nauk o Zdrowiu przy Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu. Przez piętnaście lat była kierownikiem Podyplomowych Studiów z Wczesnej Interwencji i Wspomagania Małego Dziecka przy DSW we Wrocławiu. Odbyła liczne kursy i szkolenia zarówno w kraju jak i za granicą z zakresu integracji sensorycznej, masażu niemowlęcego, terapii ustno twarzowej Castillo Moralesa, terapii czaszkowo- krzyżowej, technik znoszenia bólu wg koncepcji Rossa Emmetta i inne. Uczestniczy od wielu lat w konferencjach naukowych i turnusach międzynarodowych m.in. w USA, Kanadzie, Singapurze, Malezji, Norwegii i Wielkiej Brytanii. Jest członkiem Stowarzyszenia Castillo Moralesa.




  • dr Magdalena Urbańska

    Specjalista neurologopeda, wykładowca akademicki w Instytucie Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego, autorka recenzowanych publikacji naukowych oraz artykułów popularnonaukowych. Założyła pracownię kompleksowej diagnostyki i terapii osób dorosłych z nabytymi zaburzeniami mowy i języka Afazjanie - Wsparcie Osób z Zaburzeniami Komunikacji wraz z Pracownią Mikropolaryzacji Mózgu. Jest terapeutą i szkoleniowcem kinesiotapingu, elektrostymulacji nerwowo-mięśniowej w logopedii oraz przezczaszkowej stymulacji mózgu prądem stałym (tDCS). Od 2012 roku pracuje w Uniwersyteckim Szpitalu w Zakładzie Rehabilitacji z Pododdziałem Rehabilitacji Neurologicznej na stanowisku specjalisty neurologopedii. Zajmuje się diagnostyką i terapią zaburzeń mowy i języka u osób dorosłych o podłożu neurologicznym – afazją, dyzartrią, pragnozją, mutyzmem, zaburzeniami neurodegeneracyjnymi oraz dysfagią (zaburzeniami połykania). Przynależy do Polskiego Towarzystwa Logopedycznego oraz Polskiego Związku Logopedów.



  • mgr Renata Bronisz

    Logopeda-audiolog, oligofrenopedagog, wykładowca akademicki i szkoleniowiec. Autorka publikacji o tematyce logopedycznej. Prowadzi prywatną praktykę logopedyczną w Skierniewicach. Wsparciem terapeutycznym obejmuje osoby z zaburzeniami realizacji fonemów oraz ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi (w tym z niedosłuchem, oligofazją, ASD). Jest absolwentką Podyplomowego Studium Edytorstwa Współczesnego na UKSW w Warszawie.



  • dr Amelia Dziurda-Multan

    Dr nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, mgr filologii polskiej i logopedii, nauczyciel dyplomowany, od ponad 20 lat pracuje w szkole ogólnodostępnej, współpracuje też z placówkami integracyjnymi oraz uczelniami wyższymi; surdopedagog, oligofrenopedagog, absolwent studiów: rewalidacja i edukacja osób ze spektrum autyzmu, terapeuta II stopnia Integracji Sensorycznej.



  • mgr Klara Francuz-Matwiejczyk

    Fizjoterapeutka, logopedka i studentka osteopatii. W pracy zawodowej łączy dwie specjalizacje. Głównie zajmuje się̨zaburzeniami zlokalizowanymi w obszarze czaszki i twarzoczaszki, szyjnego odcinka kręgosłupa, stawów skroniowo- żuchwowych, krtani i aparatu artykulacyjnego oraz uwalnianiem napięć w ciele spowodowanych stresem i traumą. Pracuje z niemowlakami, dziećmi oraz osobami dorosłymi. Doświadczenie zdobywała w szpitalach, klinikach, poradniach specjalistycznych, hospicjach. Uczyła się ̨ od niezwykłych terapeutów i instruktorów z całego świata, którzy inwestowali czas i energię w to, aby mogła coraz lepiej towarzyszyć pacjentom w ich powrocie do zdrowia. Jako logopeda pracuje głównie technikami manualnymi. Fascynuje ją ludzkie ciało i to jak logicznie jest ze sobą połączone. Zwraca szczególną uwagę na prawidłową pracę języka, ponieważ to właśnie język w ogromnym stopniu odpowiada za prawidłowy zgryz, kształtowanie zatok, prawidłowe ssanie, żucie i połykanie oraz mowę. Postawa ciała jest w nieodłączny sposób powiązana z symetryczną pracą języka i funkcjonalną pracą stawów skroniowo- żuchwowych. Jest również terapeutą metody czaszkowo- krzyżowej oraz terapeutą i diagnostą zaburzeń Integracji Sensorycznej. Tworzy interdyscyplinarne zespoły z ortodontami, psychoterapeutami, ginekologami i lekarzami innych specjalizacji. Wraz z siostrą założyła Pracownie fizjoterapeutyczną i psychoterapeutyczną - Odcienie Kobiet w której wraz z innymi terapeutami skupiają się na holistycznym podejściu do zdrowia kobiet i dzieci.



  • mgr Anna Karowicz

    Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, neurologopeda, pedagog, wykładowca akademicki w Państwowej Uczelni im. Stefana Batorego w Skierniewicach, specjalista wczesnej interwencji logopedycznej, terapeuta miofunkcjonalny. Zwolenniczka multidyscyplinarnej współpracy i holistycznego spojrzenia na terapię logopedyczną. Ekspertka Radia Zet i portalu ABC Zdrowie. Uczestniczka licznych konferencji i autorka artykułów naukowych dotyczących między innymi współpracy logopedy z pedagogiem, wczesnej interwencji logopedycznej i sytuacji logopedów w czasie pandemii wirusa Covid-19. Uczestniczka licznych szkoleń dotyczących m.in. masażu logopedycznego, elektrostymulacji, tapingu logopedycznego, SMURF, karmienia terapeutycznego, wczesnej interwencji logopedycznej i wielu innych. Jest członkinią Kapituły Planszowa Gra Roku oraz współpracuje przy tworzeniu gier edukacyjnych. Terapię logopedyczną prowadzi przez zabawę korzystając przede wszystkim z gier planszowych. W internecie można ją znaleźć jako Logopeda Ukulele ze względu na miłość do tego instrumentu i wykorzystywanie go w terapii logopedycznej.



  • mgr Artur Kopeć

    Mgr fizjoterapii i osteopata z wieloletnim doświadczeniem w leczeniu dzieci i dorosłych. Szkoleniowiec na konferencjach i szkoleniach fizjoterapeutycznych, logopedycznych stacjonarnych, jak i webinarach online. Wykładowca w Wyższej Szkoły Rehabilitacji w Warszawie. Właściciel placówki rehabilitacyjnej ARKOMED na warszawskich Bielanach. Założyciel i wykładowca firmy szkoleniowej OsteoSense Artur Kopeć. Absolwent 4 letnich studiów osteopatycznych w FICO (Flanders International College of Osteopathy). Dodatkowo sprawuję opiekę merytoryczną nad studentami odbywającymi praktyki studenckie w Przychodni Arkomed jak i w zakresie praktyk studenckich z programu ERASMUS+. Ponadto wykładowca na konferencji badawczo-naukowej w Okunince w 2019 roku i targach Beauty Forum w Global Expo w Warszawie. Fizjoterapia to jego pasja. Uczestnik w wielu kursach i szkoleniach terapii manualnej, medycyny ortopedycznej i MASTER COURSACH z zakresu Osteopatii. Doświadczenie zdobywał w placówce ORTO oraz uczestniczył w praktykach zawodowych w Centrum Zdrowia Dziecka, Centrum Kompleksowej Rehabilitacji oraz Ośrodku Rehabilitacji Kompleksowej AWF. Biorąc czynny udział w warsztatach i szkoleniach cały czas pogłębia swoją wiedzę.




  • mgr Ewelina Mendala-Kwoczek

    Dyplomowany logopeda medialny, specjalista terapii logopedycznej, trener emisji i rehabilitacji głosu, oddechu, pedagog, terapeuta manualny i traktu orofacjalnego, terapeuta ręki, wykładowca akademicki, członkini Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, autorka warsztatów „SOS GŁOS”, „Z KULTURĄ JĘZYKA NA TY!”, „Podstawy terapii manualnej w terapii dysfunkcji narządu żucia (współpr. Bartosz Rocławski), „Zaburzenia kompleksu ustno-twarzowego - holistyczna terapia w zespole logopedyczno-ortodontyczno-fizjoterapeutycznym” oraz książki „Konfrontacje literackie i językowe”, jak i wielu innych artykułów związanych z dziedzinami językoznawstwa i pedagogiki. Prelegentka ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji, jak i organizatorka kilku z nich.



  • mgr Beata Nedwidek

    Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie - logopeda, terapeuta miofunkcjonalny i pedagog specjalny. Od ponad 20 lat prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną dzieci z różnymi zaburzeniami mowy. Specjalizuje się w terapii dyslalii, opóźnionego rozwoju mowy oraz zaburzeń miofunkcjonalnych w obszarze orofacjalnym. Tworzy pomoce logopedyczne, a w wolnych chwilach pisze wiersze dla dzieci. Prowadzi na Facebooku stronę Mowy nie ma – Profilaktyka i terapia logopedyczna, gdzie dzieli się swoim doświadczeniem i materiałami do pracy. Prywatnie mężatka i mama dwojga nastolatków.



  • mgr Mateusz Hozakowski

    Specjalista fizjoterapii, wykładowca akademicki zatrudniony w Instytucje Nauk o Zdrowiu w Katedrze Fizjoterapii Uniwersytetu Zielonogórskiego, uczestnik licznych kursów i szkoleń (PNF rozwijający, terapia manualna, terapia bazalna, masaż tensegregacyjny i inne). Jest terapeutą i szkoleniowcem elektrostymulacji nerwowo-mięśniowej w fizjoterapii i logopedii. W mobilizacji kompleksu ustno-twarzowego wykorzystuje metody powięziowo-mięśniowe, punkty spustowe oraz masaż tensegracyjny i sportowy. Od 2010 roku pracuje w Uniwersyteckim Szpitalu w Zielonej Górze na Pododdziale Rehabilitacji Neurologicznej na stanowisku specjalista fizjoterapii. Współpracuje również z ZSR Start w Zielonej Górze jako trener Power Liftingu osób niepełnosprawnych.



  • mgr Ewelina Elwertowska

    neurologopeda, oligofrenopedagog, logopeda wczesnej interwencji, pracuje w Centrum Terapii i Rehabilitacji Sensis w Bydgoszczy oraz w Zespole Szkół Specjalnych w Bydgoszczy. Zajmuje się m.in. diagnozą i terapią neurologopedyczną pacjentów z wadami twarzoczaszki, współpracuje z Instytutem Matki i Dziecka w Warszawie. Prowadzi terapię neurologopedyczną z pacjentami z niepełnosprawnościami sprzężonymi, ZD oraz rzadkimi anomaliami genetycznymi, spektrum autyzmu, MPD, ORM, SMA, dysfagią. Swoje doświadczenie neurologopedyczne zdobywała w poradniach logopedycznych NFZ, podczas współpracy neurologopedycznej z licznymi fundacjami, prowadziła liczne praktyki studenckie oraz jako wykładowca uniwersytecki prowadziła zajęcia dydaktyczne - laboratoria oligofrenologopedyczne.



  • mgr Lidia Młodowiec

    Pedagog specjalny, terapeuta, szkoleniowiec, wykładowca akademicki (zagadnienia związane ze spektrum autyzmu). Wychowawca w klasie dla dzieci z autyzmem. Ukończyła studia magisterskie z zakresu resocjalizacji, podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, diagnozy i terapii autyzmu oraz liczne szkolenia, kursy z zakresu diagnozy i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, szkolenia w stosowaniu testów diagnostycznych i narzędzi terapeutycznych dla dzieci z ASD. Certyfikowany diagnosta ADOS 2. Obecnie w trakcie nabywania kwalifikacji terapeuty środowiskowego dzieci i młodzieży. Jest współautorką i koordynatorem turnusów terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi w ośrodku Astur na Jeziorem Białym. Prowadzi warsztaty dla nauczycieli i rodziców z zakresu terapii i edukacji osób z ASD, diagnozy funkcjonalnej oraz tworzenia pozytywnych strategii radzenia sobie z trudnymi zachowaniami w nurcie stosowanej analizy zachowania. Od 20 lat pracuje z osobami ze spektrum autyzmu (dziećmi, młodzieżą i dorosłymi). Należy do zespołu diagnostycznego Fundacji Bambini Dzieciom w Biłgoraju. Prowadzi diagnozy nozologiczne, funkcjonalne, wizyty konsultacyjne, zajęcia indywidualne oraz grupy psychoedukacyjne dla rodziców, dotyczące problemów wychowawczych oraz grupy terapeutyczne TUS. Specjalizuje się w diagnozie nozologicznej, funkcjonalnej oraz w tematyce trudnych zachowań. Prowadzi konsultacje oraz poradnictwo dla rodziców dzieci i młodzieży z ASD. W pracy zawodowej z pacjentem stawia na maksymalny rozwój umiejętności życiowych, szczególnie w zakresie komunikacji



  • mgr Ewa Grzelak

    logopeda, terapeuta AAC, terapeuta metody PROMPT, SCERTS, glottodydaktyk, szkoleniowiec MÓWika, wykładowca akademicki. Pracuje z dziećmi z różnymi problemami w komunikowaniu się i używaniu mowy artykułowanej i języka. W praktyce logopedycznej bazuje na zastosowaniu zasad motorycznego uczenia się artykulacji u dzieci z apraksja, afazją motoryczną z praktycznym wykorzystaniem metody PROMPT oraz wsparciu środowiska dziecka w tym zakresie. Ciągle pogłębia swoją wiedzę, ze szczególnym naciskiem na metody pracy z dzieckiem z autyzmem i apraksją. Uczestniczka wielu szkoleń i konferencji, zarówno w Polsce jak i zagranicą.Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się prowadząc swoje stronę internetową www.apraksja.pl oraz spotkania, prelekcje i szkolenia dla rodziców i specjalistów. Prywatnie mama trzynastoletniego Huberta, chłopca z autyzmem i dziecięcą apraksją mowy, użytkownika AAC.



  • mgr Anna Karaś

    Neurologopeda / Surdologopeda / Surdopedagog / Terapeuta karmienia / Terapeuta miofunkcjonalny / Certyfikowany Specjalista Ortodoncji Funkcjonalnej / Certyfikowany Terapeuta Koncepcji RCM® (wg R. Castillo Moralesa, by Marianela Sol Pernuzzi)

    Współzałożycielka Centrum Rozwoju i Terapii „Trampolina” w Krakowie. Współpracuje m.in. z Oddziałem Neonatologii i Poradnią Neonatologiczną Szpitala Uniwersyteckiego im. Kopernika w Krakowie oraz z Centrum OdNowa w Krakowie. Bardzo bliska jest jej tematyka dotycząca problemów w zakresie karmienia, jedzenia i żywienia, dysfagii, oddechu, ortodoncji funkcjonalnej, stawu skroniowo – żuchwowego, mioterapii, ontogenezy i kontaktu wzrokowego. Podnosi swoje kwalifikacje przez udział w szkoleniach, warsztatach, konferencjach prowadzonych przez polskich i zagranicznych szkoleniowców. Sama również prowadzi szkolenia, pracuje ze studentami. W pracy kieruje się zasadą holistycznego spojrzenia na Pacjenta, rzetelnego wywiadu oraz dobierania metod i technik indywidualnie do potrzeb i możliwości Pacjenta. Na co dzień współpracuje z fizjoterapeutami, fizjoterapeutami stomatologicznymi, stomatologami, ortodontami, terapeutami integracji sensorycznej, psychologami, dietetykami, optometrystami, osteopatami. W wolnym czasie miłośniczka gór, jogi, muzyki i tańca, książek oraz aromatycznej kawy. Uwielbia podróżować.



  • mgr Joanna Gajewska

    Fizjoterapeuta / Fizjoterapeuta stomatologiczny. Tematyka związana z układem stomatognatycznym towarzyszy jej już od czasu studiów, kiedy napisała pracę dyplomową dotyczącą zaburzeń stawów skroniowo-żuchwowych u kobiet. Zakończyła obszerne szkolenie Akademii Czaszkowo-Twarzowej (CRAFTA poziom podstawowy, zaawansowany oraz kurs specjalny). Uczestniczyła w szkoleniach Akademii Fizjoterapii Stomatologicznej (Fizjodentika). Przedmiotem jej zainteresowań jest także oddech, układ okoruchowy i terapia miofunkcjonalna. Na co dzień prowadzi diagnostykę funkcjonalną i fizjoterapię dzieci i dorosłych z dysfunkcjami stawów skroniowo-żuchwowych, bruksizmem, szumami usznymi, bólami głowy i szyi oraz zaburzeniami głosu i oddechu. Przygotowuje pacjentów do leczenia ortodontycznego, protetycznego czy chirurgii szczękowo-twarzowej. Współpracuje z logopedami, innymi fizjoterapeutami, stomatologami, terapeutami integracji sensorycznej, optometrystami, psychologami, dietetykami. Prywatnie uwielbia spędzać czas wśród natury jeżdżąc na rowerze, robiąc trekking górski i surfując. Jest także pasjonatką pilatesu. Jej ogromną pasją jest nauka hiszpańskiego i podróże.



  • mgr Karolina Nowak-Kuna

    Logopeda, dyplomowany protetyk słuchu, specjalista wczesnej interwencji, certyfikowany terapeuta systemu MFS oraz tapingu logopedycznego i elektrostymulacji, Provider Neuroflow, w trakcie kursu certyfikującego "Logopedia ortognatyczna". Członek zarządu oddziału mazowieckiego Polskiego Związku Logopedów. Właścicielka działalności „Chodzą słuchy, że gadają już maluchy”. Doświadczenie zdobywała jako terapeuta „Dźwięków marzeń”, logopeda w PZG w Warszawie, przedszkolach, szkołach podstawowych. Najbardziej interesują ją zagadnienia związane z: ORM, wczesną profilaktyką i interwencją logopedyczną, pracą z dziećmi z niedosłuchem oraz ich rodziną, terapią głoski R, terapią oddychania, bioterapią pacjentów „ortodontycznych”. Jej pasja to dzielenie się wiedzą z innymi oraz testowanie pomocy oraz książek do terapii. Prywatnie jest szczęśliwą mamą, żoną oraz pedantyczną panią domu. Kocha śpiew, taniec, koty, jazdę na rowerze. W wolnym czasie uczy się rozpoznawać gatunki ptaków w Polsce i własnoręcznie projektuje swoje pomoce logopedyczne.



  • mgr Katarzyna Kozłowska

    Logopedka, neurologopedka, terapeutka miofunkcjonalna, terapeutka ortodoncji funkcjonalnej, trenerka Masażu Shantali Special Care, trenerka oddechu. W zawodzie od dwudziestu lat. Prowadzi własny gabinet logopedyczny oraz stronę Prologos, gdzie dzieli się swoją wiedzą i pomysłami. Zajmuje się przede wszystkim zaburzeniami miofunkcjonalnymi, terapią wad wymowy oraz terapią osób w trakcie leczenia ortodontycznego. Pracuje z dziećmi i dorosłymi. Na pacjenta patrzy holistycznie, w myśl zasady, że wszystko jest ze sobą połączone i jedno wynika z drugiego. Dlatego bardzo ważne jest dla niej poszerzanie wiedzy (nie tylko z dziedziny logopedii) oraz współpraca z innymi specjalistami. Logopedia jest jej pasją. Szkoli się i innych. Dzielenie się wiedzą daje jej tyle samo radości, co jej zdobywanie.



  • dr Mira Rządzka

    doktor nauk o zdrowiu, neurologopedka, mioterapeutka. Specjalizuje się we: wczesnych oddziaływaniach neurologopedycznych u noworodków i niemowląt z zaburzeniami oralnymi, zaburzeniach dysfagicznych u dzieci i dorosłych, zaburzeniach rozwoju komunikacji u dzieci z ASD czy z zaburzeniami genetycznymi, zaburzeniach funkcji układu oralnego. Terapeutka Manualnej Terapii Krtani wg L. Mathieson, Manualnej Terapii Dysfagii, Metody ETTHNO w podejściu Esther de Ru, trenerka Shantala Special Care, międzynarodowa instruktorka Metody Butejki, terapeutka karmienia, Terapeutka i wykładowca na Kursie Ortodoncji Funkcjonalnej MFS. Wieloletni wykładowca akademicki przedmiotów neurologopedycznych (Uniwersytet Medyczny Wrocław, UAM Poznań, UZ Zielona Góra, APS Warszawa, WSP im. J. Korczaka i Collegium Humanum Warszawa). Autorka wielu specjalistycznych publikacji dla logopedów, recenzentka licznych pozycji dotyczących wczesnych oddziaływań logopedycznych oraz pomocy logopedycznych. Autorka książki Odruchy oralne u noworodków i niemowląt. Wczesna diagnoza i stymulacja” (najpopularniejszej publikacji Oficyny Wydawniczej „Impuls” w 2019 i 2020 r.), koncepcji mioterapeutycznego wspomagania rozwoju funkcji oralnych u noworodków i niemowląt, autorka koncepcji pracy manualnej w przypadkach ankyloglossii, opisanej w poradniku FRENULOTOMIA. Wsparcie dziecka, wsparcie rodzica), współautorka książki Profilaktyka i terapia dysfunkcji oddechowych u dzieci oraz Monitoringu czynności jamy ustnej. Współzałożycielka Polskiego Związku Logopedów oraz inicjatorka akcji społecznej logopedów Dzień Bezpłatnych Diagnoz Logopedycznych (DBDL).



  • dr Elżbieta Radkowska

    doktor nauk medycznych, neurologopeda,, asystent w Klinice Hospitalizacji Jednego Dnia Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie (Pracownia Patofizjologii Mowy). Zajmuje się diagnozą i terapią neurologopedyczną pacjentów z wadami twarzoczaszki. Jest współorganizatorem turnusów logopedycznych dla dzieci z wadą rozszczepową twarzy. Współpracuje z Fundacją „Rozszczepowe Marzenia”. Jej zainteresowania naukowe dotyczą: psychologicznych problemów pacjentów z rozszczepem wargi i /lub podniebienia oraz wykorzystanie zabiegów elektrostymulacji w terapii logopedycznej pacjentów z wadami twarzoczaszki.



  • mgr Urszula Bigas

    Logopeda, neurologopeda (UMCS, UŚ), terapeutka ortodoncji funkcjonalnej MFS, terapeutka miofunkcjonalna. Pracuję z niemowlętami z trudnościami w obszarze ustno-twarzowym, dziećmi z wadami genetycznymi oraz ORM, pacjentami stomatologicznymi i ortodontycznymi.



  • mgr Roksana Wrona

    Absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Lublinie. Pasjonatka szeroko pojętej “aktywności fizycznej”, która biomechaniką ludzkiego ciała zaczęła interesować się jeszcze przed studiami, a na studiach rozpoczęła kształcenie wg koncepcji Anatomy Trains pod okiem Wojciecha Cackowskiego, uzyskując tytuł BodyWorker. Ponadto ukończyła liczne szkolenia, w tym: Zoga Movement, terapie uroginekologiczną wg Michala Koszli, szkolenia Sharon Wheeler (ScarWork, BoneWork, Integracja Strukturalna Czaszki) oraz wiele innych. Na co dzień prowadzi swój gabinet, gdzie zajmuje się Strukturalnym Równoważeniem Ciała oraz Twarzy.



  • mgr Jolanta Wikaryjczyk

    Mgr rehabilitacji ruchowej, terapeuta manualny metody dr Rakowskiego, fizjoterapeuta specjalizujący się w kompleksowej terapii dysfunkcji obszaru szyjno - czaszkowo - twarzowego. Specjalista leczenia dysfunkcji stawów skroniowo - żuchwowych oraz całego obszaru narządu żucia. Uczestnik konferencji i spotkań naukowych, seminariów naukowych dla stomatologów, ortodontów oraz kursów i szkoleń prowadzonych przez specjalistów z Polski, Włoch, Austrii, Niemiec i Anglii. Specjalizuje się zarówno w dysfunkcjach samego stawu, jak i problemach ortognatycznych, okluzyjnych i neurologicznych.



  • mgr Agata Zielska, mgr Ewelina Kaszubowska

    mgr Agata Zielska - neurologopeda, logopeda, terapeuta Integracji Sensorycznej, oligofrenopedagog
    mgr Ewelina Kaszubowska – logopeda, neurologopeda, pedagog

    Pracują z noworodkami i niemowlętami prezentującymi problemy związane z karmieniem, a także z dziećmi z trudnościami w przyjmowaniu pokarmów drogą doustną (refluks, sonda, PEG). Wspierają rodziców w procesie rozszerzania diety. Na co dzień można je spotkać w Śląskim Centrum Niemowlaka ‘guguhopla’. Współpracują z oddziałem Patologii i Intensywnej Opieki Medycznej Noworodka w Szpitalu Wielospecjalistycznym w Gliwicach.



  • dr Aleksandra Jastrzębowska-Jasińska

    neurologopeda kliniczny, psycholog, terapeuta jąkania, specjalista wczesnej interwencji logopedycznej, coach, pedagog specjalny, terapeuta ręki. Doktorantka Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich w zakresie Psychologii i Socjologii na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Właścicielka Artysty Mowy - Centrum Terapii i Rozwoju. Twórczyni Programu Całościowej Zintegrowanej Aktywności Dzieci CZAD dla dzieci jąkających się i ich rodziców. Specjalizuje się w terapii jąkania dzieci, młodzieży i dorosłych. W 2016 roku otrzymała grant Gene J. Brutten Fluency Disorders Fund za działalność naukową w uznaniu jej zasług i zaangażowania w dziedzinie zaburzeń płynności mowy. W zakresie jąkania szkoliła się u: dr Katarzyny Węsierskiej, dr Mieczysława Chęćka, dr Krzysztofa Szamburskiego, mgr Róży Sobocińskiej oraz Petera Schneidera. Doświadczenie w terapii jąkania zyskała odbywając staż w poradni psychologiczno-pedagogicznej „TOP” w Warszawie, pracując w warszawskich przedszkolach i szkołach oraz prowadząc terapię w gabinecie mowiedobrze.pl. Pracuje metodami: Palin PCI, Mini-kids, metodą Charlesa Van Ripera, metodą zmodyfikowanego programu psychofizjologicznej terapii Mieczysława Chęćka, metodą wystukiwania sylab Krzysztofa Szamburskiego. Do swojej pracy włącza również wiele technik psychologicznych i wspomagających. Prowadzi diagnozę terapii u dzieci, młodzieży oraz u osób dorosłych. Współprowadzi również warszawski Klub J. Koncentruje swoje zainteresowania naukowe i zawodowe wokół logopedii i psychologii łącząc w pracy te dwie kompetencje. Prowadzi wiele projektów naukowych, występuje na konferencjach naukowych prezentując wyniki swoich badań oraz organizuje konferencje logopedyczne. Publikuje również artykuły dotyczące wyników swoich badań nad psychologicznymi i logopedycznymi aspektami jąkania u dzieci i dorosłych.



  • dr n. hum. Izabela Malicka-Podkalicka

    Doktor nauk humanistycznych, adiunkt Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, logopeda, neurologopeda (w trakcie specjalizacji) pracuje z dziećmi oraz osobami dorosłymi z wadami anatomicznymi twarzoczaszki oraz zaburzeniami czynnościowymi przestrzeni orofacjalnej, takimi jak rozszczep wargi i/lub podniebienia, ankyloglosja, wady zgryzu (w tym pacjenci ortognatyczni), jak również dysfunkcją oddychania oraz połykania. Wieloletni wykładowca akademicki na kierunkach logopedia oraz neurologopedia (Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu, Uniwersytet im A. Frycza Modrzewskiego w Krakowie), autorka licznych publikacji naukowych z zakresu orofacjologopedii.



  • dr Roman Olejniczak

    Pochodzi z Wrocławia, gdzie na Akademii Wychowania Fizycznego ukończył studia wyższe oraz napisał swój doktorat. Od ponad 20 lat pracuje zarówno z pacjentami neurologicznymi - ze stwardnieniem rozsianym, urazami rdzenia kręgowego, czy po udarach - jak i pacjentami ortopedycznymi - cierpiącymi na skutek urazów, przeciążeniowych bólów
    kręgosłupa i stawów. W latach 2007-20214 prowadził wykłady na wrocławskiej AWF oraz WSH w dziedzinie fizjoterapii w neurologii oraz ortopedii. W codziennej pracy wykorzystuje najnowocześniejsze, międzynarodowe koncepcje. Od kilku lat także zaangażowany w rozpowszechnianie i terapię pacjentów za pomocą urządzenia C-Eye. Od 2009 roku prowadzi w całej Polsce autorskie szkolenia: Biomechaniczny model terapii orofacialnej a także Fizjoterapia pacjentów z deficytem neurologicznym. Zaangażowany w rozwój polskiej rehabilitacji. Członek samorządu Krajowej Izby Fizjoterapeutów. Swój wolny czas poświęca rodzinie a także rozwijaniu swoich pasji.



„Cokolwiek potrafisz lub myślisz, że potrafisz, rozpocznij to. Odwaga ma w sobie geniusz, potęgę i magię.”
Johann Wolfgang Goethe

Kontakt

Adres

ul. Matki Teresy z Kalkuty 18A lok. 6, 20-538 Lublin

Telefon

Biuro, szkolenia: +48 505 255 435

Rejestracja na terapię: +48 881 527 414

Kontakt telefoniczny w godzinach 9-15

Email

biuro@instytutlogopedyczny.pl