Blog

Kochana Mamo!

To już trzy miesiące jak jestem z Wami. Ten czas minął Nam tak szybko! Rozpoczął się kolejny ważny dla mnie etap. Pewnie zauważyłaś, że stałem się bardziej kontaktowy. Próbuję nawiązywać z Wami dialog. Zaczynam bardzo interesować się otoczeniem. Chodź, opowiem Ci co przed Nami w trzecim miesiącu.

Kochana Mamo!

Za Nami etap noworodkowy. Właśnie stałem się niemowlakiem. Znów mi przybyło umiejętności. Mogło zaś ubyć włosów na głowie. Jeśli urodziłem się z bujną czupryną to pewnie zaobserwowałaś jej przerzedzenie. Nie martw się mamo, urosną mi nowe, gęstsze. A teraz chodź i przeczytaj co  nowego zaskoczy Cię w drugim miesiącu mojego życia.

terapia ręki

W trzeciej części tekstu nt. terapii ręki skupię się na tym, jaki wpływ ma rozwój motoryki rąk na rozwój mowy, komunikacji i artykulacji.

Rozwój mowy dziecka jest ściśle powiązany z rozwojem ruchowym, a szczególnie z rozwojem precyzyjnych ruchów dłoni.

Poprzednio napisałam wstęp o terapii ręki, tzn. dlaczego sprawność rąk jest ważna oraz jakie mogą być przyczyny jej obniżenia. Dzisiaj będzie o konsekwencjach, jakie niesie za sobą nieprawidłowa motoryka ręki dla rozwoju dziecka oraz o samym procesie terapeutycznym.

Ostatnio dużo mówi się o  „terapii ręki”. Ten termin stał się dość popularny, wiele dzieci zapisuje się na zajęcia z terapii ręki, wiele osób szkoli się z tego zakresu, aby zdobyć uprawnienia terapeuty ręki. O co w tym właściwie chodzi? Dlaczego akurat ręka? Czemu jest ona taka ważna i czemu jej funkcjonowanie może być zaburzone? Oraz w jaki sposób jest to powiązane z mową? Spróbuję o tym napisać w dzisiejszym oraz kolejnych blogowych tekstach.

W ostatnim czasie obserwuje się rosnącą liczbę dzieci przejawiających trudności w przyswajaniu języka ojczystego. Pomimo prawidłowego rozwoju intelektualnego, braku zaburzeń czuciowo-ruchowych i dobrego słuchu, dzieci te przejawiają trudności na wszystkich poziomach organizacji językowej. To oznacza, że występujące u nich zaburzenia dotyczą poziomów: morfologicznego, fonologicznego, składniowego, a także słownictwa dziecka.


„Cokolwiek potrafisz lub myślisz, że potrafisz, rozpocznij to. Odwaga ma w sobie geniusz, potęgę i magię.”
Johann Wolfgang Goethe

Kontakt

Adres

ul. Matki Teresy z Kalkuty 18A lok. 6, 20-538 Lublin

Telefon

IEL: +48 505 255 435

ODN: +48 575 905 286

Email

biuro@instytutlogopedyczny.pl

odn@instytutlogopedyczny.pl