Zabawy z matematyką dla dzieci w przedszkolu. Wielka matematyka dla małych.
Odliczanie do daty zakończenia rezerwacji

Opis
Prowadzący: dr Małgorzata Skura, Michał Lisicki
dr Małgorzata Skura
pedagożka i terapeutka, autorka programów i podręczników edukacji matematycznej na pierwszych etapach kształcenia oraz poradników dla nauczycieli; ekspertka w zakresie programowania edukacji matematycznej w wychowaniu przedszkolnym oraz edukacji wczesnoszkolnej; wykładowczyni
Michał Lisicki
psycholog, autor programów i podręczników edukacji matematycznej na pierwszych etapach kształcenia oraz poradników dla nauczycieli; wychowawca i terapeuta; ekspert w zakresie programowania edukacji matematycznej w wychowaniu przedszkolnym oraz edukacji wczesnoszkolnej; wykładowca wielu polskich szkół wyższych oraz ośrodków szkolących nauczycieli
Godziny zajęć: 17:00 - 20:15
Czas trwania: 4 godz. dydaktyczne
Koszt szkolenia: 120.00 zł.
Cel szkolenia:
- zapoznanie ze specyfiką myślenia matematycznego u małych dzieci;
- zapoznanie ze specyfiką uczenia się przez dziecko w wieku przedszkolnym podstawowych pojęć matematycznych;
- zapoznanie z metodami, którymi warto posługiwać się w edukacji matematycznej dziecka w wieku przedszkolnym (sytuacje zadaniowe, gry i zabawy, eksperymentowanie, praktyczne działania);
- prezentacja pomysłu organizacji dzieciom doświadczeń potrzebnych do zrozumienia i stosowania podstawowych pojęć matematycznych (szczególnie z zakresu arytmetyki i geometrii)
Program szkolenia:
- Rozwój myślenia matematycznego dziecka w wieku przedszkolnym (rytmy, klasyfikowanie, szeregowanie, myślenie przyczynowo - skutkowe, myślenie przez analogię, wnioskowanie o całości i części, myślenie kombinatoryczne).
- Procedura konstruowania podstawowych pojęć matematycznych. Jak dzieci uczą się liczyć, rachować, posługiwać miarami oraz pojęciami geometrycznymi?
- Podstawowe zasady organizacji zajęć matematycznych.
- Sytuacje zadaniowe, gry i zabawy, eksperymenty matematyczne, które rozwijają myślenie matematyczne dzieci - konkretne przykłady, możliwości modyfikacji propozycji.
- Sytuacje zadaniowe, gry i zabawy, eksperymenty matematyczne, które rozwijają umiejętność posługiwania się liczbami i wykonywania podstawowych działań na liczbach (dodawania i odejmowanie) - konkretne przykłady, możliwości modyfikacji propozycji.
- Sytuacje zadaniowe, gry i zabawy, eksperymenty matematyczne, które rozwijają umiejętność orientowania się w przestrzeni, wykonywania ruchu w przestrzeni, dokonywania transformacji w przestrzeni - konkretne przykłady, możliwości modyfikacji propozycji.
- Sytuacje zadaniowe, gry i zabawy, eksperymenty matematyczne, które rozwijają umiejętność rozpoznawania i nazywania podstawowych kształtów, składania i rozkładania kształtów na części, a też wnioskowania o własnościach figur geometrycznych - konkretne przykłady, możliwości modyfikacji propozycji.
- Rozwijanie intuicji probabilistycznych (prosta analiza statystyczna, wnioskowanie o prawdopodobieństwie pewnych zdarzeń) z wykorzystaniem gier i zabaw z klockami.
Grupa docelowa: Nauczyciele wychowania przedszkolnego
Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu na żywo, kontakt z Prowadzącymi poprzez czat przez cały czas trwania szkolenia, materiały dydaktyczne, zaświadczenie MEN o uczestnictwie.
Szkolenie NIE jest nagrywane.
Kontakt i dodatkowe informacje:
tel. 575 905 286,
wiadomość: www.facebook.com/ODN.InstytutLogopedyczny/