Skuteczna organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole wraz z interpretacją zapisów w opiniach i orzeczeniach poradni psychologiczno-pedagogicznych
Odliczanie do daty zakończenia rezerwacji

Opis
REJESTRACJA NA SZKOLENIE 24.10.2020 r. TUTAJ: http://bit.ly/PomocPP_online
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Cel szkolenia: zapoznanie uczestników z regulacjami prawnymi dotyczącymi udzielania oraz organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom w szkole. Interpretacja zapisów w opiniach
i orzeczeniach Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych.
Program szkolenia przewiduje pogłębienie wiedzy na temat realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach. W trakcie szkolenia uczestnicy zapoznają się ze zmianami w regulacjach prawnych wprowadzonych od 1 września 2017 r. oraz omówione zostanie Rozporządzenie MEN z dnia 13 lutego 2019 r. zmieniające rozporządzenie
w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. W szkoleniu uwzględniono najważniejsze informacje dotyczące organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, zadania nauczyciela oraz zadania dyrektora. Dodatkowo wskazano uniwersalne metody dostosowania wymagań do indywidualnych potrzeb ucznia.
Program szkolenia:
- Zmiany w przepisach prawa dotyczące pomocy psychologiczno - pedagogicznej, w tym porównanie rozporządzeń.
- Nowe formy pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
- Zadania wychowawców, nauczycieli, specjalistów.
- Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych uczniów, indywidualnych możliwości psychofizycznych oraz czynników środowiskowych utrudniających funkcjonowanie ucznia w szkole.
- Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej w szkole - praktyczne wskazówki,
- Dokumentowanie systemu pomocy psychologiczno - pedagogicznej - wzory dokumentów - procedury, IPET-y, wnioski, pisma.
- Praktyczne wskazówki - jak przygotować się do kontroli MEN.
- Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Zasady dokumentowania pomocy pp.
Treści szkolenia dotyczą następujących aktów prawnych:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe.
- Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
- Rozporządzenie MEN z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
- Rozporządzenie MEN z dnia 13 lutego 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
- Rozporządzenie MEN z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Grupa docelowa: nauczyciele, psycholodzy, pedagodzy
Adres szkolenia: Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli IEL, ul. Matki Teresy z Kalkuty 18A, lok. 6
Na każdym szkoleniu wśród uczestników losujemy upominek niespodziankę.
W koszty szkolenia wliczone są: materiały oraz zaświadczenia o ukończeniu warsztatów (wydane na podstawie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 września 2016 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. poz. 1591), serwis kawowy.