
Opis
*czują, że mają artystyczną duszę, ale niekoniecznie do tej pory pozwalali jej przemówić

*nigdy wcześniej nie zajmowali się malowaniem i rysowanie, a chcieliby,
*mają błysk w oku na myśl o tych warsztatach.
Adres warsztatów: Nałęczów (woj. lubelskie)
Liczba miejsc: 8 - 12
PROGRAM WARSZTATÓW:
Dzień pierwszy
Studium prostej martwej natury.
Wykład - poparty prezentacją, możliwości traktowania rysunku na przykładach z historii sztuki, oraz w sztuce współczesnej.
Kompendium praktyki rysunkowej – nauka kadrowania, rodzaje kompozycji, nauka obserwacji, mierzenia proporcji, konstrukcja przedmiotu, szkic rysunkowy, studium rysunkowe budowanie kształtu oraz formy przedmiotu, rysunek walorowy, modelowanie światłocieniowe.
Podstawowe techniki rysunkowe: ołówek, piórko – tusz, rysunek węglem.
Korekta, omówienie prac.
Dzień drugi
Malarstwo martwej natury.
Wykład - wstęp do zagadnień związanych z kolorem.
Barwy ciepłe – zimne, gamy kolorystyczne, kontrasty barwne – dopełniające, barwy czyste – kolor złamany, kolor lokalny – relatywność kolorystyczna.
Szkic kolorystyczny w technice akwarelowej.
Martwa natura analiza barwna – widzenie całościowe kompozycji malarskiej.
Korekta, omówienie prac
Dzień trzeci
Wykład o podstawach perspektywy, perspektywa powietrzna, plany kompozycyjne.
Szkice rysunkowo malarskie przestrzeni otoczenia, wybór kompozycji.
Architektura w ujęciu perspektywicznym, scena rodzajowa.
Korekta - wybór motywów na obraz na płótnie.
Wycieczka integracyjna - Muzeum Narodowe w Lublinie - wystawa „Wróblewski i po...Sztuka realizmu bezpośredniego”.
Dzień czwarty
Kompozycja malarska obraz na płótnie – pejzaż (lub temat dobrany indywidualnie).
Wykład - prezentacja malarstwa związanego z pejzażem na przykładzie twórczości uznanych artystów, zarys chronologii stylów malarskich.
Aspekty technologii malarstwa na płótnie, malarstwo w technice akrylowej zagadnienia techniczne.
– studia plenerowe,
Korekty bieżące, omówienie stanu prac.
Dzień piąty
(jego przebieg jest uzależniony od efektów dnia czwartego)
dwie sesje warsztatowe:
I
- wstęp do rysunku portretu głowy ludzkiej – szkic rysunkowy
lub:
- wstęp do rysunku postaci ludzkiej - szkic rysunkowy
II
kontynuacja obrazów studiów plenerowych
- korekta końcowa, omówienie prac
Dzień szósty
Kontynuacja tematu studium portretowego lub studium postaci, lub kontynuacja tematów plenerowych.
Podsumowanie warsztatów, integracja – mała wystawa końcowa.
Łukasz Głowacki - studiował na Wydziale Malarstwa i Grafiki Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Gdańsku, tamże uzyskał dyplom w 1990, w pracowni prof. Kazimierza Ostrowskiego i prof. Hugona Lasockiego. Pracuje w Liceum Plastycznym im. Józefa Chełmońskiego w Nałęczowie. Malarz, artysta sztuki performance, autor obiektów, instalacji artystycznych i filmów video.
W ciągu 3 dni od rezerwacji miejsca należy wpłacić zaliczkę w wysokości 500 zł. Pozostałą część opłaty należy uiścić 14 dni przed szkoleniem. W przypadku dokonywania zapisu w terminie krótszym niż 14 dni przed szkoleniem, prosimy o opłacenie od razu całej kwoty.
Numer konta do przelewu: Pracownia głosu i oddechu Sylwia Zasada nr 24 1140 2004 0000 3902 7924 1635