Ortodoncja dla logopedów. Diagnoza i ortodoncja dla logopedów. Diagnoza i terapia funkcji kompleksu ustnotwarzowego w ujęciu ortodontyczno-neurologopedycznym
Odliczanie do daty zakończenia rezerwacji

Opis
Godziny zajęć: 09:00-17:00 09:00-16:00 (16h dydaktycznych)
Koszt szkolenia: 790 zł
Grupa docelowa: logopedzi, neurologopedzi i studenci logopedii
Cel szkolenia: Celem szkolenia jest nabycie umiejętności pracy z pacjentem z wadą zgryzu.
Program szkolenia:
- Cechy prawidłowego zgryzu w stałym uzębieniu
- Wczesna diagnostyka ortodontyczna
- Kiedy do ortodonty?
- Ortodoncja czynnościowa a ortodoncja tradycyjna – diagnoza
- Podstawa czaszki
- Kompleks nosowo-szczękowy
- Przemieszczenie pierwotne i wtórne szczęki
- Przemieszczenie pierwotne i wtórne żuchwy
- Charakterystyka żuchwy w 1 r. Ż.
- Kształt kośćca głowy jako wynik czynności mięśni (mechanika rozwojowa)
- Grupy mięśniowe kształtujące kości szczęki oraz żuchwy
- Wady nabyte
- Cel ćwiczeń logopedycznych w leczeniu ortodontycznym
- Dotylne wady zgryzu – charakterystyka
- Dotylne wady zgryzu a nieprawidłowa realizacja głosek
- Przyczyny wad zgryzu - etiologia
- Parafunkcje i dysfunkcje wpływające na tworzenie się dotylnych wad zgryzu
- Gimnastyka orofacjalna
- Ćwiczenia mięśniowe
- Bierne
- Czynne
- Mioterapia
- Dotylne wady zgryzu – ćwiczenia
- Połykanie
- Trainer
- Aparat Hass
- Aparaty ortodontyczne
- Kinesjology taping
- Doprzednie wady zgryzu – charakterystyka
- Mięśnie poruszające żuchwę
- Dorzednie wady zgryzu a nieprawidłowa realizacja głosek
- Parafunkcje i dysfunkcje wpływające na tworzenie się doprzednich wad zgryzu
- Doprzednie wady zgryzu – ćwiczenia
- Połykanie
- Nieprawidłowe połykanie
- Prawidłowe połykanie
- Ćwiczenia
- Trainer w terapii doprzednich wad zgryzu
- Aparaty ortodontyczne wykorzystywane w terapii doprzednich wad zgryzu
- Wykorzystanie kinesjology tapingu w terapii doprzednich wad zgryzu
- Omówienie przypadków
- Zgryzy otwarte – charakterystyka
- Zgryz otwarty zębowy
- Zgryz otwarty szkieletowy
- Zgryzy otwarte a wady wymowy
- Etiologia zgryzu otwartego
- Przyczyny niedrożności oddechowej
- Konsekwecje niedrożności oddechowej
- Parafunkcje i dysfunkcje w zgryzach otwartych
- Oddychanie jamą nosową a oddychanie jamą ustną
- Ocena czynności prymarnych
- Trainer w terapii zgryzów otwartych
- Kolce
- Aparaty ortodontyczne
- Kinesjology taping
- Studia przypadków
Prowadzący:
mgr Aleksandra Listwoń - neurologopeda kliniczny. Absolwentka Uniwersystetu Wrocławskiego oraz absolwentka Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu (Neurologopedia kliniczna z wczesną interwencją logopedyczną). Neurologopeda kliniczny, terapeuta wczesnej interwencji logopedycznej, międzynarodowy certyfikowany terapeuta Neurofunkcjonalnej Reorganizacji metodą Padovan, międzynarodowy terapeuta z zakresu tapingu w logopedii, instruktor masażu Shantala. Ukończyła kilkadziesiąt kursów z zakresu diagnozy i terapii kompleksu ustno-twarzowego, terapii ręki, ortoptyki, technik Emmetta, dyspraksji i innych. Specjalizuje się w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi już od pierwszych dni życia oraz terapią osób z zaburzeniami funkcjonowania kompleksu ustno-twarzowego.
Lokalizacja: Workband Sale Szkoleniowe "Sala 3" (II piętro)
Aleksandra Hercena 3-5,
50-453 Wrocław
Na każdym szkoleniu Instytutu, wśród uczestników, losujemy NAGRODĘ niespodziankę.
W koszty szkolenia wliczone są: materiały oraz zaświadczenia o ukończeniu warsztatów (wydane na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 1632)), poczęstunek podczas przerw kawowych.
Skorzystaj z dofinansowania na szkolenie dla przedsiębiorców i ich pracowników. Sprawdź, czy Twoje województwo posiada środki na szkolenia –
http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie – skontaktuj się z operatorem swojego regionu.
Skorzystaj z dofinansowania dla firm na realizację szkoleń (jeśli w Twojej firmie zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę).
Dowiedz się więcej – http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy