Odliczanie do daty zakończenia rezerwacji
Prowadzący:
Joanna Pachutko- logopeda, oligofrenopedagog, terapeuta AAC, terapeuta zajęciowy, posiadająca doświadczenie w pracy z dziećmi z trudnościami w porozumiewaniu się z wieloraką niepełnosprawnością, od
10 lat pracuje w SOSW nr 1 w Suwałkach oraz w gabinecie Terapia mowy i komunikacji alternatywnej AAC Joanna Pachutko w Suwałkach.
Godziny zajęć: sobota 09:00-17:00, niedziela 08:30-13:30
Koszt szkolenia: 600.00 zł.
Cel szkolenia:
1. Poznanie możliwości programu Boardmaker and Speaking Dynamically Pro w pracy z dzieckiem z trudnościami w porozumiewaniu się (tworzenie znaków graficznych PCS, tworzenie papierowych tablic komunikacyjnych).
Program szkolenia:
I STOPIEŃ
WSTĘP:
Co jest potrzebne do stworzenia indywidualnego systemu komunikacji
dla osoby z trudnościami w porozumiewaniu się? Od czego zależy
stworzenie dobrej pomocy komunikacyjnej?
Tworzenie sytuacji sprzyjających uczeniu się znaków oraz różnych
sytuacji komunikacyjnych pracy w grupie metodą AAC- w zależności
od poziomu osoby z trudnościami w porozumiewaniu się.
I BLOK: Podstawy programu Boardmaker
Poznanie możliwości programu Boardmaker and Speaking Dynamically
Pro w pracy z dzieckiem z trudnościami w porozumiewaniu się
(tworzenie znaków graficznych PCS, tworzenie papierowych tablic
komunikacyjnych w zależności od poziomu komunikacyjnego
użytkownika AAC). Praca z komórką i symbolem, praca z komórką
symbolizowania- edytowanie symboli i etykiet.
II BLOK: Czytanie uczestniczące
Tworzenie sytuacji komunikacyjnych- czytanie uczestniczące w
zależności od poziomu komunikacyjnego użytkownika AAC, zasady
dobrego czytania.
Tworzenie książek do czytania uczestniczącego w programie
Boardmaker and Speaking Dynamically Pro w zależności od poziomu
komunikacyjnego osoby z trudnościami w porozumiewaniu się.
III BLOK: Tablice dynamiczne, interaktywne
Nabycie podstawowych umiejętności obsługi funkcji programu do
tworzenia tablic dynamicznych programu Boardmaker and Speaking
Dynamically Pro (tworzenie elektronicznych, interaktywnych pomocy
komunikacyjnych i dydaktycznych). Funkcje podstawowe: powiedz
komunikat, podgląd głosowy, wstawianie dźwięku i filmu, wyświetlanie
wiadomości, czytanie z wyróżnieniem.
Metody dostępu dla użytkowników AAC dostępne w programie
Boardmaker and Speaking Dynamically Pro: dostęp po przez myszkę
i inne przyciski na klawiaturze, specjalne przyciski- SWITCH, dostęp
po przez dotknięcie- laptop dotykowy.
II STOPIEŃ, Program:
I BLOK: Książka osobista
Co powinna zawierać przykładowa książka osobista, na co musimy
zwrócić uwagę przy jej tworzeniu?
Tworzenie przykładowej interaktywnej książki osobistej użytkownika
AAC: wizytówka użytkownika AAC, tworzenie tablic wyboru z
najbliższego rozwoju- praca na tablicach z funkcjami programu:
zmienne, tablice wyskakujące, dźwięk i właściwości symbolu,
nagrywanie wiadomości, szybka data, godzina, czas.
II BLOK: Gry interaktywne w programie Boardmaker
Tworzenie gry interaktywnej- praca na przycisku ruchomym.
III BLOK: Interaktywne czytanie uczestniczące
Tworzenie interaktywnej książki do czytania uczestniczącego-wstawianie zdjęć, nagrywanie głosu.
Grupa docelowa: rodzice, nauczyciele i terapeuci pracujący z osobami, które mają problemy w porozumiewaniu się i posługują się znakami graficznymi PCS.
Organizacja szkolenia: uczestnicy pracują na laptopach własnych (plus program własny, jeśli ktoś posiada).
Adres szkolenia: Warszawa, Centrum Żoliborz, Plac Inwalidów 10
Na każdym szkoleniu Instytutu, wśród uczestników, losujemy NAGRODĘ niespodziankę.
W koszty szkolenia wliczone są: materiały oraz zaświadczenia o ukończeniu warsztatów (wydane na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 1632)), poczęstunek podczas przerw kawowych.
Skorzystaj z dofinansowania na szkolenie dla przedsiębiorców i ich pracowników. Sprawdź, czy Twoje województwo posiada środki na szkolenia –
http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie – skontaktuj się z operatorem swojego regionu.
Skorzystaj z dofinansowania dla firm na realizację szkoleń (jeśli w Twojej firmie zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę).
Dowiedz się więcej – http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy
Nie.
Zakładając konto, podają Państwo dane osobowe i wyrażają zgodę na ich przetwarzanie, nie można zatem zrobić tego za kogoś. Każdy uczestnik szkolenia jest zobowiązany do założenia konta i wyrażenia zgody na przetwarzanie swoich danych we własnym imieniu.
W celu zapisania się na szkolenie należy założyć konto lub zalogować się, a następnie w ogłoszeniu o szkoleniu kliknąć "rezerwuj teraz" postępując wg dalszej instrukcji. Rezerwacja zostaje potwierdzona po dokonaniu wpłaty wymaganej zaliczki.
Dane do faktury należy wysłać e-mailem na adres: biuro@instytutlogopedyczny.pl lub wypełnić formularz podczas dokonywania rezerwacji na szkolenie.
Z reguły faktury wystawiamy do 3 dni roboczych po szkoleniu (po wykonaniu usługi), jednakże w przypadku, gdy pracodawca wymaga jej wcześniej (np. przed zakończeniem danego roku) prosimy o kontakt e-mailowy z biurem w tej sprawie: biuro@instytutlogopedyczny.pl
Tak. Prosimy o przesłanie informacji dotyczących faktury (dane, termin płatności) pod adres e-mailowy z biurem: biuro@instytutlogopedyczny.pl
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu prosimy o przesłanie takiej informacji pod adres e-mailowy: biuro@instytutlogopedyczny.pl
W przypadku rezygnacji ze szkolenia:
Tak, oczywiście. Prosimy wówczas o przesłanie danych do faktury wraz z kwotą dofinansowania pod adres e-mailowy: biuro@instytutlogopedyczny.pl
Kod QR jest dodatkowym sposobem do szybkiego dostępu do informacji o szkoleniu. W tym celu należy użyć aplikacji do skanowania kodów QR, wówczas wyświetlą się szczegółowe informacje.