Diagnoza i terapia jąkania u dzieci w wieku 2,5-10 lat
Odliczanie do daty zakończenia rezerwacji

Opis
Prowadzący:
mgr Aleksandra Boroń- logopeda, ukończyła filologię polską, studium logopedyczne i neurologopedyczne Uniwersytetu Wrocławskiego oraz studium Wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu. Specjalizuje się w problematyce zaburzeń płynności mowy u dzieci. Szkoliła się w Polsce i poza granicami kraju, m. in. w zakresie metod Palin PCI, Mini-KIDS, Schul-KIDS oraz Lidcombe Program. Obecnie mieszkanka pogranicza polsko-niemieckiego, zainteresowana także zagadnieniem wielojęzyczności. Kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe gromadziła podczas pracy w przedszkolach, szkołach podstawowych oraz gabinetach prywatnych. Stara się propagować wiedzę na temat zaburzeń płynności mowy wśród specjalistów oraz w otoczeniu dzieci z tym problemem w mowie, m.in. poprzez prowadzenie warsztatów dla logopedów, nauczycieli, rodziców i opiekunów. Autorka przekładu z języka niemieckiego materiałów szkoleniowych oraz poradnika autorstwa P. Schneidera Moje dziecko się jąka. Co mogę zrobić? Wyd. Centrum Logopedyczne, Katowice 2017. Laureatka Grantu im. prof. G. J. Bruttena w 2018 roku.
Cel szkolenia: Nabycie wiedzy na temat diagnozy i terapii jąkania wczesnodziecięcego.
Grupa docelowa: logopedzi, psychologowie, nauczyciele wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego oraz wszyscy specjaliści innych dziedzin zainteresowani tą tematyką.
Godziny zajęć: 09:00-17:00 (10h dydaktycznych)
Koszt szkoleń: 420.00 zł
Program szkolenia:
1. Możliwości i ograniczenia terapii jąkania wczesnodziecięcego:
- Co to jest jąkanie, skąd się bierze, jak się przejawia, czy ustępuje?
- Dlaczego nie wszystkie dzieci się jąkają?
- Czym jąkanie różni się od giełkotu i innych zaburzeń płynności mowy?
- Jak reagować na jąkanie?
- Czym różnią się od siebie rozmaite podejścia w terapii (np. metody bezpośrednie i pośrednie, mówienie bardziej płynne versus modyfikacja jąkania, metody zintegrowane)?
- Jakie są dostępne metody terapeutyczne (podejścia oparte na DCM, Lidcombe Program, Palin-PCI, Mini-KIDS)?
- Gdzie można się szkolić?
- Jaka jest skuteczność terapii?
- Co robić, gdy jąkaniu towarzyszą inne problemy w mowie?
- A jeśli jąkanie nie ustąpi?
2. Terapia jąkania we wczesnym wieku szkolnym:
- Jakie są dostępne metody terapeutyczne?
- Co robić, gdy jąkaniu towarzyszą inne problemy?
- Jak współpracować ze środowiskiem dziecka?
- Co może zrobić dla dziecka z jąkaniem rodzic, opiekun, najbliżsi członkowie rodziny, nauczyciele?
- Jak radzić sobie z jąkaniem w żłobku/przedszkolu/szkole?
- Jak zapewnić korzystne warunki do porozumiewania się dzieciom z jąkaniem?
- Gdzie szukać pomocy, gdy dziecko się jąka?
- Gdzie znaleźć potrzebne informacje o jąkaniu – literatura, źródła internetowe?
Lokalizacja: Poznań, J.H. Dąbrowskiego 79A (OMEGA)
Na każdym szkoleniu Instytutu, wśród uczestników, losujemy NAGRODĘ niespodziankę.
W koszty szkolenia wliczone są: materiały oraz zaświadczenia o ukończeniu warsztatów (wydane na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 1632)), poczęstunek podczas przerw kawowych.
Skorzystaj z dofinansowania na szkolenie dla przedsiębiorców i ich pracowników. Sprawdź, czy Twoje województwo posiada środki na szkolenia –
http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie – skontaktuj się z operatorem swojego regionu.
Skorzystaj z dofinansowania dla firm na realizację szkoleń (jeśli w Twojej firmie zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę).
Dowiedz się więcej – http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy