
Opis
6 dniowe wakacyjne warsztaty malarskie i rysunku dla dorosłych w Nałęczowie.
Sztuka na wyciągnięcie ręki – magia twórczości w otwartej przestrzeni.
W codziennym zgiełku coraz trudniej o chwilę autentycznego kontaktu z własną wyobraźnią. Plenerowe warsztaty rysunkowo-malarskie dla dorosłych to nie tylko sposób na rozwój umiejętności plastycznych, ale także oddech od rutyny, miejsce spotkania z naturą i sobą samym.
Wiemy, że dorośli to w głębi duszy nadal dzieci tylko z większym bagażem. Dlatego jeśli czujesz opór przed sięgnięciem po pędzel, bo nie potrafisz malować, nie przejmuj się. Na naszych warsztatach nie musisz umieć – wystarczy, że chcesz.
Warsztaty są dedykowane osobom w każdym wieku, które:- czują, że mają artystyczną duszę, ale niekoniecznie do tej pory pozwalali jej przemówić
- nigdy wcześniej nie zajmowali się malowaniem i rysowanie, a chcieliby,
- mają błysk w oku na myśl o tych warsztatach.
Adres warsztatów: Nałęczów (woj. lubelskie)
Liczba miejsc: 8-12
- teoretyczne i praktyczne zajęcia z rysunku i malarstwa,
- wszystkie niezbędne materiały do wykorzystania na zajęciach: farby, pędzle, podobrazia, papier, ołówki, itp. (żadnych narzędzi malarskich nie musisz przywozić ze sobą, a te, które otrzymasz, zabierasz ze sobą),
- zakwaterowanie w Nałęczowie
- obiadokolacje (od poniedziałku do piątku) w jednym z klimatycznych miejsc w Nałęczowie,
- przejazd i wstęp na wystawę do Lublina lub Kazimierza Dolnego
Od podstaw rysunku, przez malarstwo martwej natury, aż po pejzaż i portret. Każdy dzień to nowe wyzwania, praktyczne ćwiczenia oraz inspirujące wykłady prowadzone przez doświadczonych artystów.
Niezależnie od poziomu zaawansowania, otrzymasz wsparcie i konstruktywną korektę swoich prac.
Poznasz innych pasjonatów sztuki, wspólnie odwiedzimy Muzeum Narodowe w Lublinie i stworzymy niepowtarzalną atmosferę twórczego rozwoju.
Na zakończenie zorganizujemy małą wystawę, podczas której zaprezentujesz swoje prace i podsumujesz zdobyte umiejętności.
PROGRAM WARSZTATÓW:
Dzień pierwszy
- Studium prostej martwej natury.
- Wykład - poparty prezentacją, możliwości traktowania rysunku na przykładach z historii sztuki, oraz w sztuce współczesnej.
- Kompendium praktyki rysunkowej – nauka kadrowania, rodzaje kompozycji, nauka obserwacji, mierzenia proporcji, konstrukcja przedmiotu, szkic rysunkowy, studium rysunkowe budowanie kształtu oraz formy przedmiotu, rysunek walorowy, modelowanie światłocieniowe.
- Podstawowe techniki rysunkowe: ołówek, piórko – tusz, rysunek węglem.
- Korekta, omówienie prac.
Dzień drugi
- Malarstwo martwej natury.
- Wykład - wstęp do zagadnień związanych z kolorem.
- Barwy ciepłe – zimne, gamy kolorystyczne, kontrasty barwne – dopełniające, barwy czyste – kolor złamany, kolor lokalny – relatywność kolorystyczna.
- Szkic kolorystyczny w technice akwarelowej.
- Martwa natura analiza barwna – widzenie całościowe kompozycji malarskiej.
- Korekta, omówienie prac
Dzień trzeci
- Wykład o podstawach perspektywy, perspektywa powietrzna, plany kompozycyjne.
- Szkice rysunkowo malarskie przestrzeni otoczenia, wybór kompozycji.
- Architektura w ujęciu perspektywicznym, scena rodzajowa.
- Korekta - wybór motywów na obraz na płótnie.
- Wycieczka integracyjna - Muzeum Narodowe w Lublinie - wystawa „Wróblewski i po...Sztuka realizmu bezpośredniego”.
Dzień czwarty
- Kompozycja malarska obraz na płótnie – pejzaż (lub temat dobrany indywidualnie).
- Wykład - prezentacja malarstwa związanego z pejzażem na przykładzie twórczości uznanych artystów, zarys chronologii stylów malarskich.
- Aspekty technologii malarstwa na płótnie, malarstwo w technice akrylowej zagadnienia techniczne.
- Studia plenerowe
- Korekty bieżące, omówienie stanu prac.
Dzień piąty
(jego przebieg jest uzależniony od efektów dnia czwartego)
dwie sesje warsztatowe:
I
- wstęp do rysunku portretu głowy ludzkiej – szkic rysunkowy
lub:
- wstęp do rysunku postaci ludzkiej - szkic rysunkowy
II
kontynuacja obrazów studiów plenerowych
- korekta końcowa, omówienie prac
Dzień szósty
- Kontynuacja tematu studium portretowego lub studium postaci, lub kontynuacja tematów plenerowych.
- Podsumowanie warsztatów, integracja – mała wystawa końcowa.
Łukasz Głowacki - studiował na Wydziale Malarstwa i Grafiki Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Gdańsku, tamże uzyskał dyplom w 1990, w pracowni prof. Kazimierza Ostrowskiego i prof. Hugona Lasockiego. Pracuje w Liceum Plastycznym im. Józefa Chełmońskiego w Nałęczowie. Malarz, artysta sztuki performance, autor obiektów, instalacji artystycznych i filmów video.
W ciągu 3 dni od rezerwacji miejsca należy wpłacić zaliczkę w wysokości 500 zł. Pozostałą część opłaty należy uiścić 14 dni przed szkoleniem. W przypadku dokonywania zapisu w terminie krótszym niż 14 dni przed szkoleniem, prosimy o opłacenie od razu całej kwoty.
Numer konta do przelewu: Pracownia głosu i oddechu Sylwia Zasada nr 24 1140 2004 0000 3902 7924 1635