
Opis
Termin: 24 maja 2025
Godziny zajęć: 10:00-17:00 (10h dydaktycznych)
Koszt szkolenia: 620 zł
Adres szkolenia: EUROPEUM Hotel
ul. Kazimierza Wielkiego 27 A, 50-077 Wrocław
Program szkolenia:
- Znaczenie postawy i motoryki dużej i małej w pracy logopedycznej:
- Wyznaczniki prawidłowej postawy: leżącej, siedzącej i stojącej
- Motoryka duża i mała, jej znaczenie i stymulacja podczas terapii logopedycznej
- Pozycja spoczynkowa języka – dlaczego jest tak ważna?
- Przyczyny nieprawidłowej pionizacji języka –współpraca z innymi specjalistami w celu jej uzyskania
- Ćwiczenia pionizacji języka
- Oddech to podstawa w terapii logopedycznej:
- Jak zbudowany jest i jak działa układ oddechowy?
- Jakie są prawidłowe nawyki oddechowe?
- Czym jest piramida oddechowa?
- jaki sposób nauczyć pacjenta oddychać torem całościowym?
- Odgryzanie, gryzienie, żucie, połykanie jako fundamenty prawidłowej artykulacji w zestawieniu z bocznością i międzyzębowością:
- Odgryzanie, gryzienie i żucie – norma i zaburzenia; jak stymulować prawidłowy sposób odgryzania, gryzienia i żucia?
- Połykanie: norma i dysfunkcje; ćwiczenia prawidłowego połykania.
- Terapia miofunkcjonalna w pigułce:
- Cele i przebieg terapii miofunkcjonalnej,
- Postrzeganie w obszarze jamy ustnej,
- Poprawa pozycji spoczynkowej języka i warg,
- Ćwiczenia języka i warg,
- Zasysanie i połykanie,
- Ćwiczenia całego ciała.
- Co oznacza „holistyczne podejście w terapii logopedycznej”? Z kim logopeda współpracować powinien?
Prosimy o zabranie na szkolenie maty do ćwiczeń oraz lusterka.
Cel szkolenia: dowiesz się, dlaczego odgryzanie, gryzienie, żucie, połykanie i oddychanie są fundamentami prawidłowej artykulacji i nauczysz się, jak prowadzić terapię w przypadku zaburzenia tych funkcji, traktując pacjenta jako całość
Cele szczegółowe:
- poznasz sprawdzone metody terapii funkcji prymarnych w tym elementy terapii miofunkcjonalnej,
- przypomnisz sobie, jak pozycja spoczynkowa języka i postawa ciała wpływają na prawidłową artykulację,
- otrzymasz: materiały z ćwiczeniami m.in.: oddechowymi, prawidłowej pozycji spoczynkowej języka, żucia i połykania
Adresaci szkolenia:
- początkujący logopedzi
- studenci logopedii
- logopedzi powracający do zawodu po przerwie
- logopedzi chcący wzbogacić posiadaną teorię o umiejętności praktyczne
- osoby chcące sprawdzić czy zawód logopedy byłby dla nich odpowiedni
Maksymalna liczba osób w grupie: 20
Funkcje prymarne, czyli czynności przedartykulacyjne (biologiczne) w obrębie kompleksu ustno-twarzowego, kształtujące się u dziecka PRZED mową (artykulacją); ich zaburzenia warunkują czynności sekundarne, czyli m.in. mowę. Mogą też skutkować wadami zgryzu.
Jakie funkcje prymarne warto wspomnieć?
- oddychanie,
- odgryzanie,
- gryzienie,
- żucie
- połykanie,
- kasłanie, ziewanie
- mimika,
- autostymulacja.
Jak to wygląda w praktyce?
Funkcje prymarne rozwijają się u dziecka już w życiu płodowym. Wtedy dziecko np. pobiera i połyka wody płodowe, ssie kciuk. Jeżeli wymienione wyżej czynności, nie ukształtowały się w życiu płodowym i nie były doskonalone po narodzinach, dziecko NIE przygotowuje się tym samym do prawidłowej artykulacji. Ruchy aparatu artykulacyjnego NIE są ćwiczone i, gdy przychodzi czas na naukę mowy, dziecko nie jest w stanie prawidłowo artykułować głoski/ głosek, gdyż wcześniej NIE umiało wykonywać prawidłowych ruchów języka np. podczas ssania.
Na co zwrócić uwagę?
- tor oddechowy (czy dziecko pobiera powietrze tylko przez usta?),
- sposób jedzenia z łyżeczki (czy ok. 6. miesiąca życia dziecko nie jest w stanie jeść z łyżeczki?),
- sposób picia z kubka (czy ok. 9. miesiąca życia dziecko nie jest w stanie pić z kubka?),
- jedzenie papek (czy dziecko, które ma już zęby je TYLKO papki?),
- połykanie po 3. roku życia (czy dziecko ma kłopot z przełknięciem? Połyka z wysiłkiem?).
Jeśli na któreś z powyższych pytań odpowiedź brzmi: TAK, warto przyjrzeć się tej funkcji i jeśli to konieczne, usprawnić ją.
Prowadząca:
Sylwia Zasada – specjalistka emisji i rehabilitacji głosu, logopedka, terapeutka oddechu, międzynarodowa instruktorka Metody Oddechowej Butejki, terapeutka miofunkcjonalna i Manualnej Terapii Krtani (LMT) wg protokołu J. Liebermana, trenerka autoprezentacji. Lingwistka – miłośniczka języka polskiego w pełnej krasie. Autorka szkoleń: „Wellbreathing. Oddech to podstawa”, „Co w głosie piszczy”, „Oddech dochodzi do głosu” oraz cyklu szkoleń i e-booków „ABC początkującego logopedy” (Rotacyzm, Seplenienie, Mowa bezdźwięczna, Kappacyzm, lambdacyzm, tetacyzm). Autorka publikacji naukowych o tematach językoznawczych i rozwoju mowy. Stworzyła Instytut Edukacji Logopedycznej, który od kilkunastu lat szkoli logopedów w Polsce i na świecie, oferując im wysokiej jakości warsztaty i szkolenia prowadzone przez najwyższej klasy specjalistów. Stworzyła również Pracownię głosu i oddechu – przestrzeń, która służy ludziom do poznawania potencjału własnych głosów i mocy oddechów (również w Social Mediach – Facebook, You Toube). Pasjonatka pracy z ciałem, także w nurcie Analizy Bioenergetycznej A. Lowena – elementy metody wykorzystuje w pracy terapeutycznej z głosem i oddechem. Obecnie jest również studentką Szkoły Psychoterapii w nurcie analizy bioenergetycznej Aleksandra Lowena. Współpracuje z uczelniami jako wykładowca oraz prowadzi warsztaty zamknięte dla firm.
Informacje dodatkowe:
CERTYFIKAT tak wydany na podstawie Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004 r. w sprawie Rejestru Instytucji Szkoleniowych |
MATERIAŁY DYDAKTYCZNE Tak |
ZALICZKA 200 zł do uiszczenia w ciągu 3 dni od dokonania rezerwacji miejsca |
WPŁATA pozostałą część opłaty należy uiścić 14 dni przed szkoleniem w przypadku dokonywania zapisu w terminie krótszym niż 14 dni przed szkoleniem, prosimy o opłacenie od razu całej kwoty |
MOŻLIWOŚĆ PŁATNOŚCI W RATACH 0% Tak |
SERWIS KAWOWY tak - kawa, herbata, ciastka |
OBIAD WLICZONY W CENĘ tak |
AKREDYTACJA KURATORA OŚWIATY tak możliwość finansowania szkolenia ze środków na doskonalenie zawodowe nauczycieli |
KONTAKT W DNIU SZKOLENIA wyłącznie telefoniczny |
Skorzystaj z dofinansowania na realizację szkoleń! Dowiedz się więcej: https://instytutlogopedyczny.pl/dofinansowania.html
Skompletuj wszystkie e-booki z cyklu "ABC początkującego logopedy"