Prowadzący:
mgr Bogna Stępień Błachowiak - trener metody INPP program szkolny, fizjoterapeuta
mgr Aleksandra Skubel - trener metody INPP program szkolny, fizjoterapeuta
Godziny zajęć: sobota 12:00-18:00, niedziela 09:00-14:00 (14h dydaktycznych)
Grupa docelowa: Pedagodzy przedszkolni, szkolni, nauczyciele WF, psycholodzy, logopedzi, terapeuci Integracji Sensorycznej, fizjoterapeuci
Cel szkolenia: Nabycie wiedzy na temat wpływu odruchów pierwotnych na funkcjonowanie dziecka oraz doskonalenie umiejętności diagnozowania i terapii dzieci w oparciu o program integracji odruchów pierwotnych dr Sally Goddard.
Plan szkolenia:
1. Objawy i symptomy odruchów pierwotnych i ich wpływ na funkcjonowanie dziecka (w tym omówienie funkcjonowania układu przedsionkowego).
2. Kryteria diagnostyczne.
3. Diagnozowanie dzieci – grupa młodsza 4-7 lat – ćwiczenia praktyczne, filmy.
4. Diagnozowanie dzieci – grupa starsza od 7 roku życia – ćwiczenia praktyczne, filmy.
5. Praktyczne warsztaty z wykorzystaniem Programu Ćwiczeń Integrujących dla Szkół i Przedszkoli.
6. Przegląd badań nad wpływem nieprawidłowych odruchów pierwotnych i posturalnych na trudności szkolne.
7. Wpływ programu stymulacji oraz wygaszania odruchów na wyniki szkolne.
Adres szkolenia: Katowice
Na każdym szkoleniu Instytutu, wśród uczestników, losujemy NAGRODĘ niespodziankę.
W koszty szkolenia wliczone są: materiały oraz zaświadczenia o ukończeniu warsztatów (wydane na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 1632)), poczęstunek podczas przerw kawowych.