fbpx
Turnus logopedyczny
qxio-ios-telephone Telefony

Blog

Recenzja: „Krok po kroku. Jak rozwijać mowę dziecka”

Krok po kroku. Jak rozwijać mowę dziecka

„Jak rozwijać i stymulować mowę mojego dziecka?” To pytane zadaje sobie (lub logopedzie) wielu zaniepokojonych rodziców. Dostrzeżenie problemów czy opóźnień rozwoju mowy dziecka jest bardzo ważne. Nie należy zwlekać z udzieleniem dziecku wsparcia i wdrożeniem stymulujących działań.      

Artykuł: Mutyzm wybiórczy - terapia

Jeszcze kilka słów o mutyzmie wybiórczym, czyli jak postępować z dzieckiem z MW?

Diagnoza mutyzmu wybiórczego często jest dla rodziców szokiem. Zwykle pierwszy raz słyszą w ogóle o takim zaburzeniu, stąd bezradność - co to jest? co z tym robić? do kogo się zwrócić? jak pomóc dziecku?

Recenzja: „Cmokaj, dmuchaj, parskaj, chuchaj”

„Cmokaj, dmuchaj, parskaj, chuchaj”
Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne dla najmłodszych

„Cmokaj, dmuchaj, parskaj, chuchaj”, to  książka z ćwiczeniami logopedycznymi przeznaczonymi dla dzieci.
Na materiał składa się kilkanaście ćwiczeń oddechowych oraz około dwudziestu ćwiczeń artykulacyjnych.

Artykuł: Mutyzm wybiórczy

Kiedy dziecko milczy, jak zaklęte.... czyli, co to jest mutyzm wybiórczy?

Zaburzenie mowy zwane mutyzmem wybiórczym jest jednym z tych logopedycznych zagadnień, które bardzo mnie fascynują.
Jest zagadkowe i mimo że w teorii wiemy o nim sporo:

Recenzja: „Trening słuchu – ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową u dzieci”

„Trening słuchu” autorstwa Joanny Graban i Romany Sprawki to zbiór niezwykle ciekawych i rozwijających ćwiczeń słuchowych dla dzieci. Tematyczny podział ćwiczeń daje terapeucie możliwość stworzenia spójnego scenariusza zajęć, lub zainspirowania się i skorzystania tylko z wybranych punktów.

Artykuł: Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego (CAPD)

Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego (CAPD)

Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego (CAPD – Central Auditory Processing Disorders) to zespół trudności wynikających z dysfunkcji w centralnym układzie nerwowym przy progu słyszenia pozostającym w normie.

Recenzja: "Scenariusze zabaw logopedycznych w grupach dzieci od 4 do 7 lat"

Jest to zbiór 15 gotowych scenariuszy do wykorzystania podczas grupowych zajęć logopedycznych. Każdy scenariusz składa się z jasno określonych celów, opisanego przebiegu zajęć oraz wykazu pomocy dodatkowych, które przydadzą się podczas zajęć.

Artykuł: Logopedyczne wyzwanie 14-dniowe, czyli jak logopedycznie przetrwać wydłużającą się kwarantannę :)

Zamknięte szkoły, przedszkola, gabinety... co w znacznej większości oznacza odwołane regularne zajęcia logopedyczne dla dzieci. Co w takiej sytuacji Rodzice mogą zrobić z dziećmi w domu, aby podtrzymać działania terapeutyczne?

Recenzja: Gdy „r” jest wywołane, ale nieutrwalone – "Głoska R śpiewająco" autorstwa Olgi Pawlik

 Prowadząc zajęcia logopedyczne w przedszkolach i szkołach, można spotkać się z pewną „powtarzalnością” wad wymowy. O czym dokładnie mowa? O najczęstszych zaburzeniach,
z którymi dane jest logopedzie się spotkać. Jednym z nich jest rotacyzm.

Artykuł: O seplenieniu międzyzębowym...

Obecnie seplenienie międzyzębowe stało się logopedyczną "plagą". To jedna z najpowszechniejszych i najczęstszych wad wymowy u dzieci, a tendencja jest rosnąca. Wśród dzieci trzyletnich, które po raz pierwszy przychodzą do przedszkola, mniej więcej co trzecie dziecko ma wymowę międzyzębową. W tym wpisie chcę powiedzieć na ten temat kilka słów, może nawet bardziej do Rodziców małych pacjentów niż do logopedów :)

Recenzja: „Logopedyczne zabawy grupowe dla dzieci od 4 do 7 lat”

"Logopedyczne zabawy..." to zbiór zabaw logopedycznych, których celem jest rozbudzenie ciekawości aktywnością słowną oraz twórcze opanowanie języka przez dzieci. Przeczytaj naszą recenzję i dowiedz się więcej na temat tej publikacji!

oddech

Artykuł: Co ma wspólnego oddychanie z wadami wymowy?

Standardowe logopedyczne badanie przesiewowe trzylatków w przedszkolu. Obserwuję dzieci podczas takiego badania cały czas i już od pierwszego: "Dzień dobry" rzuca mi się w oczy jedno: mniej więcej co trzecie dziecko ma otwartą buzię i - co za tym idzie - oddycha przez usta.

Artykuł: Logorytmika – co to takiego?

Czym jest logorytmika? Jaki jest główny cel zajęć? Na jakie sfery oddziałuje, jakie korzyści może przynieść pacjentom? Dowiedz się więcej na temat tej formy profilaktyki logopedycznej!

Recenzja: „Bardzo łatwe ćwiczenia logopedyczne”

„Bardzo łatwe ćwiczenia logopedyczne” to zbiór… naprawdę bardzo łatwych ćwiczeń doskonalących wymowę głoski [sz]. Przeczytaj naszą recenzję tej publikacji!