
Opis
Termin: 27 października 2023
Godziny zajęć: 14:00-19:00 (7h dydaktycznych)
Koszt szkolenia: 450 zł
Szkolenie dostępne taniej w pakiecie - zobacz TUTAJ
Adres szkolenia: Ogrodowa 12 – Conference Center
ul. Ogrodowa 12, 61-821, Poznań
Cel szkolenia: Uczestnicy posiądą wiedzę na temat istoty oddechu w terapii logopedycznej. Poszerzą wachlarz ćwiczeń oddechowych wykorzystywanych podczas zajęć logopedycznych.
Grupa docelowa: to logopedzi, którzy chcą:
- prowadzić efektywniejszą terapię logopedyczną swoich pacjentów,
- dowiedzieć się, dlaczego oddech jest tak istotny w terapii logopedycznej,
- wzbogacić wachlarz ćwiczeń oddechowych,
- dowiedzieć się, dlaczego „oddech to podstawa”,
- otrzymać scenariusze zajęć do pracy z pacjentem – dzieckiem i dorosłym,
- otrzymać skrypt z opisem ćwiczeń oddechowych.
Program szkolenia:
- Fizjologia oddychania (omówienie).
- Terapia miofunkcjonalna w treningu oddechowym.
- Piramida oddechowa (omówienie):
- procesy fizjologiczne,
- głos,
- intelekt,
- emocje.
- Metoda Oddechowa Butejki – TRENING ODDECHOWY (ok. 90 min.) (wyjaśnienie założeń metody, oddechu (SLD): powolnego, głębokiego i lekkiego).
- Propozycje ćwiczeń oddechowych (trening):
- ćwiczenia oddechowe w różnych pozycjach,
- ćwiczenia z wykorzystaniem piłki i taśmy,
- technika Lax Vox.
- Techniki manualne wspierające trening oddechowy.
- Trening autogenny Schultza i trening Jacobsona w pracy nad oddechem (krótkie omówienie + trening).
Szkolenie będzie prowadzone metodą warsztatową, dlatego warto zadbać o wygodny strój oraz zabrać ze sobą ręcznik lub karimatę, nożyczki oraz butelkę wody 0,5 l. My zadbamy o wywietrzone pomieszczenie i całą resztę.
Prowadząca:
mgr Sylwia Zasada - twórczyni Pracowni Głosu i Oddechu, międzynarodowa instruktorka Metody Oddechowej Butejki oraz terapeutka manualnej terapii krtani wg protokołu Jacoba Liebermana, trenerka głosu, logopeda, wykładowca akademicki. W swojej pracy wykorzystuje elementy pracy z ciałem wg Alexandra Lowena oraz techniki relaksacyjne (w tym trening Schultza oraz Jacobsona), pracę z wewnętrznym dzieckiem. Szczególnie troszczy się o piękno języka ojczystego w mowie i piśmie. Jest przekonana, że "jak cię słyszą, tak cię piszą", dlatego zwraca uwagę na to, w jaki sposób należy mówić, aby kreować spójny wizerunek. Posiada niezwykły talent do nawiązywania relacji z drugim człowiekiem, dzięki czemu z łatwością zwiększa efektywność swoich szkoleń. Jako fanka samorozwoju, swoje bogate doświadczenie i wyjątkową osobowość wykorzystuje, aby wspierać rozwój innych.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
CERTYFIKAT tak wydany na podstawie Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004 r. w sprawie Rejestru Instytucji Szkoleniowych |
MATERIAŁY DYDAKTYCZNE Tak |
ZALICZKA 100 zł do uiszczenia w ciągu 3 dni od dokonania rezerwacji miejsca |
WPŁATA pozostałą część opłaty należy uiścić 14 dni przed szkoleniem w przypadku dokonywania zapisu w terminie krótszym niż 14 dni przed szkoleniem, prosimy o opłacenie od razu całej kwoty |
MOŻLIWOŚĆ PŁATNOŚCI W RATACH 0% Tak |
SERWIS KAWOWY tak - kawa, herbata, ciastka |
OBIAD WLICZONY W CENĘ nie |
AKREDYTACJA KURATORA OŚWIATY tak możliwość finansowania szkolenia ze środków na doskonalenie zawodowe nauczycieli |
KONTAKT W DNIU SZKOLENIA wyłącznie telefoniczny |
"Oddech to podstawa”
Oddech, prawidłowy oddech przyczynia się do odpowiedniego funkcjonowania naszego organizmu. Dzięki prawidłowemu oddechowi uregulowane zostają procesy fizjologiczne w naszym ciele. Normatywnie pracują układy, między innymi: krwionośny, pokarmowy czy nerwowy.
To również oddech wpływa na pracę naszego mózgu, w którym znajduje się 86 miliardów połączeń neuronowych – one zużywają 20% pobieranego przez organizm tlenu.
A emocje? A sen?
Tu warto odwołać się do trójkąta stworzonego przez K. Butejkę. Na poszczególnych wierzchołkach trójkąta znajdują się:
- sen
- oddech
- emocje
W myśl tej koncepcji, jeśli oddychamy powoli, delikatnie, ale jednocześnie „głęboko”, nasz sen jest regenerujący i łatwiej nam zarządzać emocjami. Jeśli w oddechu występują zaburzenia, nasz sen i emocje również są zaburzone. Niesamowite!
A logopedycznie?
Wiadomo, że to podstawa, bo jest jedną z funkcji prymarnych – czynności przedartykulacyjnych, która MUSI prawidłowo funkcjonować, aby artykulacja była prawidłowa. Jednocześnie wypracowanie prawidłowego oddechu przyczynia się do wyeliminowania wad wymowy, jeśli one występują.
Czasami wystarczy TYLKO wypracować prawidłowy oddech i wady wymowy zostaną wyeliminowane.
Jak to zrobić? Jakie ćwiczenia zastosować?
Pisałam o nich w artykułach na blogu:
Skompletuj wszystkie ebooki z cyklu "ABC początkującego logopedy"
Skorzystaj z dofinansowania na realizację szkoleń! Dowiedz się więcej: http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy