Afazja dziecięca, niedokształcenie mowy o typie afazji (pochodzenia korowego), alalia. Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami mowy uwarunkowanymi korowo.
Odliczanie do daty zakończenia rezerwacji

Opis
Prowadzący: dr Marlena Kurowska - doktor nauk humanistycznych, pedagog specjalny (surdopedagog), logopeda, terapeuta SI. Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Stanowisko: adiunkt w Zakładzie Logopedii i Emisji Głosu Uniwersytetu Warszawskiego. Logopeda w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej TOP w Warszawie. Zainteresowania badawcze: Diagnoza dzieci z zaburzonym lub opóźnionym rozwojem mowy i języka – rejestracja objawów językowych i pozajęzykowych, ich analiza i interpretacja. Działania stymulujące, usprawniające rozwój mowy i języka u dzieci z uszkodzeniami i/lub dysfunkcjami mózgowymi przede wszystkim z tzw. afazją dziecięcą (niedokształceniem mowy o typie afazji, niedokształceniem mowy pochodzenia korowego) lub z opóźnionym rozwojem mowy.
Godziny zajęć: sobota 09:00-17:00, niedziela 09:00-14:00 (16h dydaktycznych)
Koszt szkolenia: 550.00 zł
Grupa docelowa: Logopedzi, studenci logopedii
Cel szkolenia: Zapoznanie się oraz nabycie umiejętności diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami mowy uwarunkowanymi korowo.
Program szkolenia:
1. Wyjaśnienie terminologii (afazja dziecięca: rozwojowa, nabyta; dysfazja; niedokształcenie mowy o typie afazji, niedokształcenie mowy pochodzenia korowego, alalia; SLI/ DLD).
2. Przedstawienie patomechanizmu zaburzenia (wieloczynnikowość, lokalizacja mózgowa, okres wczesnego dzieciństwa).
3. Proces diagnozowania dzieci z dysfunkcjami mózgowymi – Badania eksperymentalne: Całościowe badanie logopedyczne opracowane przez D. Emilutę-Rozya; AFA-Skala/ KOJD - AFA opracowana przez A. Paluch, E. Drewniak, L. Mikosza.
4. Prezentacja filmów DVD z zarejestrowanym badaniem logopedycznym dzieci – omówienie wykorzystanych w badaniu prób, sposobów badania, charakterystycznych zachowań (językowych i pozajęzykowych) dzieci z afazją/niedokształceniem mowy o typie afazji (pochodzenia korowego).
5. Zestawienie charakterystycznych objawów pozajęzykowych i językowych.
6. Organizacja procesu usprawniania – zasady doboru materiału językowego, prezentacja ćwiczeń i metod pracy terapeutycznej. Przedstawienie filmów DVD - przykłady ćwiczeń.
Lokalizacja: Lublin, IEL ul. Matki Teresy z Kalkuty 18A lok. 6
Na każdym szkoleniu Instytutu, wśród uczestników, losujemy NAGRODĘ niespodziankę.
W koszty szkolenia wliczone są: materiały oraz zaświadczenia o ukończeniu warsztatów (wydane na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 1632)), poczęstunek podczas przerw kawowych.