fbpx

Szkolenia

Opis

 

Termin: 16 marca 2024

Godziny zajęć: 9:00-17:30 (10h dydaktycznych)

Koszt szkolenia: 620 zł

 

 


SZKOLENIE DOSTĘPNE TANIEJ W PAKIECIE - ZOBACZ TUTAJ


 

Adres szkolenia: Lublin, ul. Matki Teresy z Kalkuty 18a/6

 

Program szkolenia:

  1. Znaczenie postawy i motoryki dużej i małej w pracy logopedycznej:
    1. Wyznaczniki prawidłowej postawy: leżącej, siedzącej i stojącej
    2. Motoryka duża i mała, jej znaczenie i stymulacja podczas terapii logopedycznej
  2. Pozycja spoczynkowa języka – dlaczego jest tak ważna?
    1. Przyczyny nieprawidłowej pionizacji języka –współpraca z innymi specjalistami w celu jej uzyskania
    2. Ćwiczenia pionizacji języka
  3. Oddech to podstawa w terapii logopedycznej:
    1. Jak zbudowany jest i jak działa układ oddechowy?
    2. Jakie są prawidłowe nawyki oddechowe?
    3. Czym jest piramida oddechowa?
    4. jaki sposób nauczyć pacjenta oddychać torem całościowym?
  4. Odgryzanie, gryzienie, żucie, połykanie jako fundamenty prawidłowej artykulacji w zestawieniu z bocznością i międzyzębowością:
    1. Odgryzanie, gryzienie i żucie – norma i zaburzenia; jak stymulować prawidłowy sposób odgryzania, gryzienia i żucia?
    2. Połykanie: norma i dysfunkcje; ćwiczenia prawidłowego połykania.
  5. Terapia miofunkcjonalna w pigułce:
    1. Cele i przebieg terapii miofunkcjonalnej,
    2. Postrzeganie w obszarze jamy ustnej,
    3. Poprawa pozycji spoczynkowej języka i warg,
    4. Ćwiczenia języka i warg,
    5. Zasysanie i połykanie,
    6. Ćwiczenia całego ciała.
  6. Co oznacza „holistyczne podejście w terapii logopedycznej”? Z kim logopeda współpracować powinien?

 

Cel szkolenia: dowiesz się, dlaczego odgryzanie, gryzienie, żucie, połykanie i oddychanie są fundamentami prawidłowej artykulacji i nauczysz się, jak prowadzić terapię w przypadku zaburzenia tych funkcji, traktując pacjenta jako całość

 

Cele szczegółowe:

  • poznasz sprawdzone metody terapii funkcji prymarnych w tym elementy terapii miofunkcjonalnej,
  • przypomnisz sobie, jak pozycja spoczynkowa języka i postawa ciała wpływają na prawidłową artykulację,
  • otrzymasz: materiały z ćwiczeniami m.in.: oddechowymi, prawidłowej pozycji spoczynkowej języka, żucia i połykania

Adresaci szkolenia

  • początkujący logopedzi
  • studenci logopedii
  • logopedzi powracający do zawodu po przerwie
  • logopedzi chcący wzbogacić posiadaną teorię o umiejętności praktyczne
  • osoby chcące sprawdzić czy zawód logopedy byłby dla nich odpowiedni

 

Funkcje prymarne, czyli czynności przedartykulacyjne  (biologiczne) w obrębie kompleksu ustno-twarzowego, kształtujące się u dziecka PRZED mową (artykulacją); ich zaburzenia warunkują czynności sekundarne, czyli m.in. mowę. Mogą też skutkować wadami zgryzu.

Jakie funkcje prymarne warto wspomnieć?

  • oddychanie,
  • odgryzanie,
  • gryzienie,
  • żucie
  • połykanie,
  • kasłanie, ziewanie
  • mimika,
  • autostymulacja.

Jak to wygląda w praktyce?

Funkcje prymarne rozwijają się u dziecka już w życiu płodowym. Wtedy dziecko np. pobiera i połyka wody płodowe, ssie kciuk. Jeżeli wymienione wyżej czynności, nie ukształtowały się w życiu płodowym i nie były doskonalone po narodzinach, dziecko NIE przygotowuje się tym samym do prawidłowej artykulacji. Ruchy aparatu artykulacyjnego NIE są ćwiczone i, gdy przychodzi czas na naukę mowy, dziecko nie jest w stanie prawidłowo artykułować głoski/ głosek, gdyż wcześniej NIE umiało wykonywać prawidłowych ruchów języka np. podczas ssania.

Na co zwrócić uwagę?

  • tor oddechowy (czy dziecko pobiera powietrze tylko przez usta?),
  • sposób jedzenia z łyżeczki (czy ok. 6. miesiąca życia dziecko nie jest w stanie jeść z łyżeczki?),
  • sposób picia z kubka (czy ok. 9. miesiąca życia dziecko nie jest w stanie pić z kubka?),
  • jedzenie papek (czy dziecko, które ma już zęby je TYLKO papki?),
  • połykanie po 3. roku życia (czy dziecko ma kłopot z przełknięciem? Połyka z wysiłkiem?).

Jeśli na któreś z powyższych pytań odpowiedź brzmi: TAK, warto przyjrzeć się tej funkcji i jeśli to konieczne, usprawnić ją.

 

Prowadząca:

Sylwia Zasada – specjalistka emisji i rehabilitacji głosu, logopedka, terapeutka oddechu, międzynarodowa instruktorka Metody Oddechowej Butejki, terapeutka miofunkcjonalna i Manualnej Terapii Krtani (LMT) wg protokołu J. Liebermana, trenerka autoprezentacji. Lingwistka – miłośniczka języka polskiego w pełnej krasie. Autorka szkoleń: „Wellbreathing. Oddech to podstawa”, „Co w głosie piszczy”, „Oddech dochodzi do głosu” oraz cyklu szkoleń i e-booków „ABC początkującego logopedy” (Rotacyzm, Seplenienie, Mowa bezdźwięczna, Kappacyzm, lambdacyzm, tetacyzm). Autorka publikacji naukowych o tematach językoznawczych i rozwoju mowy. Stworzyła Instytut Edukacji Logopedycznej, który od kilkunastu lat szkoli logopedów w Polsce i na świecie, oferując im wysokiej jakości warsztaty i szkolenia prowadzone przez najwyższej klasy specjalistów. Stworzyła również Pracownię głosu i oddechu – przestrzeń, która służy ludziom do poznawania potencjału własnych głosów i mocy oddechów (również w Social Mediach – Facebook, You Toube). Pasjonatka pracy z ciałem, także w nurcie Analizy Bioenergetycznej A. Lowena – elementy metody wykorzystuje w pracy terapeutycznej z głosem i oddechem. Obecnie jest  również studentką Szkoły Psychoterapii w nurcie analizy bioenergetycznej Aleksandra Lowena. Współpracuje z uczelniami jako wykładowca oraz prowadzi warsztaty zamknięte dla firm.

 

Informacje dodatkowe:

CERTYFIKAT

tak 

wydany na podstawie Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004 r. w sprawie Rejestru Instytucji Szkoleniowych

MATERIAŁY DYDAKTYCZNE

Tak

ZALICZKA

200 zł

do uiszczenia w ciągu 3 dni od dokonania rezerwacji miejsca

WPŁATA

pozostałą część opłaty należy uiścić 14 dni przed szkoleniem 

w przypadku dokonywania zapisu w terminie krótszym niż 14 dni przed szkoleniem, prosimy o opłacenie od razu całej kwoty

MOŻLIWOŚĆ PŁATNOŚCI W RATACH 0%

Tak
w celu ustalenia skontaktuj się z nami mailowo pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

SERWIS KAWOWY

tak - kawa, herbata, ciastka

OBIAD WLICZONY W CENĘ

tak

AKREDYTACJA KURATORA OŚWIATY

tak

możliwość finansowania szkolenia ze środków na doskonalenie zawodowe nauczycieli

KONTAKT W DNIU SZKOLENIA

wyłącznie telefoniczny

 


 

Skorzystaj z dofinansowania na realizację szkoleń! Dowiedz się więcej: http://psz.praca.gov.pl/-/55453-krajowy-fundusz-szkoleniowy


Skompletuj wszystkie e-booki z cyklu "ABC początkującego logopedy"

E-booki

 

 

Szczegóły wydarzenia

Zaczyna się:16/03/2024 09:00
Kończy się:16/03/2024 17:30
Lokalizacja:Lublin

Pytania i odpowiedzi


  • Czy mogę z jednego konta zapisać inne osoby/osobę?

    Nie.

    Zakładając konto, podają Państwo dane osobowe i wyrażają zgodę na ich przetwarzanie, nie można zatem zrobić tego za kogoś. Każdy uczestnik szkolenia jest zobowiązany do założenia konta i wyrażenia zgody na przetwarzanie swoich danych we własnym imieniu.

  • Jak dokonać rezerwacji na szkolenie?

    W celu zapisania się na szkolenie należy założyć konto lub zalogować się, a następnie w ogłoszeniu o szkoleniu kliknąć "rezerwuj teraz" postępując wg dalszej instrukcji. Rezerwacja zostaje potwierdzona po dokonaniu wpłaty wymaganej zaliczki.

  • Kiedy i w jaki sposób mam podać dane do faktury?

    Dane do faktury należy wysłać e-mailem na adres: biuro@instytutlogopedyczny.pl lub wypełnić formularz podczas dokonywania rezerwacji na szkolenie.

  • Kiedy otrzymam fakturę?

    Z reguły faktury wystawiamy do 3 dni roboczych po szkoleniu (po wykonaniu usługi), jednakże w przypadku, gdy pracodawca wymaga jej wcześniej (np. przed zakończeniem danego roku) prosimy o kontakt e-mailowy z biurem w tej sprawie: biuro@instytutlogopedyczny.pl

  • Po dokonaniu wpłaty zaliczki/całości kwoty szkolenia okazało się, że placówka dofinansuje mi to szkolenie, czy otrzymam zwrot kosztów i fakturę?

    Tak. Prosimy o przesłanie informacji dotyczących faktury (dane, termin płatności) pod adres e-mailowy z biurem: biuro@instytutlogopedyczny.pl

  • Czy mogę dokonać anulowania rezerwacji?

    W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu prosimy o przesłanie takiej informacji pod adres e-mailowy: biuro@instytutlogopedyczny.pl

  • Czy w przypadku rezygnacji ze szkolenia otrzymam zwrot kosztów?

    W przypadku rezygnacji ze szkolenia:

    • W terminie do 10 dni kalendarzowych przed planowanym terminem szkolenia przysługuje zwrot całości wpłaconej kwoty,
    • W terminie do 7 dni kalendarzowych przed planowanym terminem szkolenia przysługuje zwrot w wysokości 50% kwoty stanowiącej całość opłaty za szkolenie,
    • W terminie poniżej 4 dni kalendarzowych przed planowanym terminem szkolenia lub w przypadku braku zgłoszenia nieobecności wpłacona kwota nie podlega zwrotowi.
  • Mam dofinansowanie z kilku placówek do szkolenia/szkoleń, czy mogę otrzymać kilka faktur?

    Tak, oczywiście. Prosimy wówczas o przesłanie danych do faktury wraz z kwotą dofinansowania pod adres e-mailowy: biuro@instytutlogopedyczny.pl

  • Co to jest kod QR i jak go używać?

    Kod QR jest dodatkowym sposobem do szybkiego dostępu do informacji o szkoleniu. W tym celu należy użyć aplikacji do skanowania kodów QR, wówczas wyświetlą się szczegółowe informacje.



„Cokolwiek potrafisz lub myślisz, że potrafisz, rozpocznij to. Odwaga ma w sobie geniusz, potęgę i magię.”
Johann Wolfgang Goethe

Kontakt

Adres

ul. Matki Teresy z Kalkuty 18A lok. 6, 20-538 Lublin

Telefon

Biuro, szkolenia: +48 505 255 435

Rejestracja na terapię: +48 881 527 414

Kontakt telefoniczny w godzinach 9-15

Email

biuro@instytutlogopedyczny.pl