fbpx
Turnus logopedyczny dla dzieci
qxio-ios-telephone Telefony

Blog

Recenzja: „Odgłosy przyrody”

ODGŁOSY PRZYRODY. Zagadki obrazkowo-dźwiękowe

Co to jest?

Jest to teczka zawierająca zdjęcia świata przyrody, które odpowiadają zbiorowi dźwięków ułożonych w odpowiednich sekwencjach.
20 zagadek  słuchowych jest zamieszczonych na płycie CD, każda zagadka to trzy kolejne dźwięki o podobnej tematyce. Nagrania są realistycznymi odgłosami świata natury, nie ma odgłosów tworzonych elektronicznie, co znacznie podnosi poziom tej pomocy.

Artykuł: Słowo do Rodziców, czyli o wczesnej profilaktyce rozwoju mowy, cz. II

Dziś zaprezentuję drugą porcję subiektywnie wybranych aspektów stymulowania mowy i unikania jej zaburzeń we wczesnym dzieciństwie.

Recenzja: Odruchy oralne u noworodków i niemowląt.

"Odruchy oralne u noworodków i niemowląt. Diagnoza i stymulacja"
recenzja książki Miry Rządzkiej

W ostatnich latach obserwujemy coraz szersze rozpowszechnienie działań z zakresu wczesnej interwencji logopedycznej. Wiele naszych pacjentów trafia do gabinetów logopedycznych i neurologopedycznych z zaburzeniami, których skutki można było zminimalizować lub całkowicie ich uniknąć przy wczesnym wykryciu przyczyny.

Artykuł: Słowo do Rodziców, czyli o wczesnej profilaktyce rozwoju mowy, cz. I

Obecnie u małych dzieci spotykamy naprawdę dużo wad wymowy oraz innych zaburzeń rozwoju mowy, np. opóźnień. Jako logopeda, bardzo bym chciała, żeby młodzi rodzice mieli coraz większą świadomość, co do tego, czym pomóc w rozwoju mowy ich dzieci, a co wręcz może zaszkodzić temu rozwojowi. Tzw. „wczesna profilaktyka logopedyczna” jest równie ważna jak dbanie o inne sfery prawidłowego rozwoju i zdrowia malucha.

Artykuł: Piramida oddechowa

Dlaczego: „Oddech to podstawa!”? W jaki sposób oddech wpływa na procesy zachodzące w organizmie ludzkim? Jak uczestniczy w procesie głosotwórczym? Dlaczego jest ważny dla funkcji poznawczych i emocji? O tym wszystkim przeczytasz w poniższym tekście.

Recenzja: „Świat opowiadany.”

Świat opowiadany.
Scenariusze obrazkowe do zajęć rozwijających mowę z małymi dziećmi od 2. roku życia

Czas społecznej kwarantanny staje się dla wielu osób okazją do porządkowania czy nabywania nowych pomocy terapeutycznych. Dlatego chciałabym  dziś  podzielić się pierwszymi refleksjami po otwarciu paczki, która do mnie dotarła.

Artykuł: Co nauczyciel przedszkola powinien wiedzieć o mowie dziecka? – czyli uaktualnione "minimum logopedyczne"

Ponieważ nie w każdym przedszkolu pracuje logopeda, a nawet, jeśli pracuje – to często ma za mało godzin – byłoby idealnie, gdyby nauczyciele mieli podstawową wiedzę nt. rozwoju mowy. Mogliby wówczas wychwycić nieprawidłowości i pokierować dziecko po specjalistyczną pomoc.

Recenzja: „Krok po kroku. Jak rozwijać mowę dziecka”

Krok po kroku. Jak rozwijać mowę dziecka

„Jak rozwijać i stymulować mowę mojego dziecka?” To pytane zadaje sobie (lub logopedzie) wielu zaniepokojonych rodziców. Dostrzeżenie problemów czy opóźnień rozwoju mowy dziecka jest bardzo ważne. Nie należy zwlekać z udzieleniem dziecku wsparcia i wdrożeniem stymulujących działań.      

Artykuł: Mutyzm wybiórczy - terapia

Jeszcze kilka słów o mutyzmie wybiórczym, czyli jak postępować z dzieckiem z MW?

Diagnoza mutyzmu wybiórczego często jest dla rodziców szokiem. Zwykle pierwszy raz słyszą w ogóle o takim zaburzeniu, stąd bezradność - co to jest? co z tym robić? do kogo się zwrócić? jak pomóc dziecku?

Recenzja: „Cmokaj, dmuchaj, parskaj, chuchaj”

„Cmokaj, dmuchaj, parskaj, chuchaj”
Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne dla najmłodszych

„Cmokaj, dmuchaj, parskaj, chuchaj”, to  książka z ćwiczeniami logopedycznymi przeznaczonymi dla dzieci.
Na materiał składa się kilkanaście ćwiczeń oddechowych oraz około dwudziestu ćwiczeń artykulacyjnych.

Artykuł: Mutyzm wybiórczy

Kiedy dziecko milczy, jak zaklęte.... czyli, co to jest mutyzm wybiórczy?

Zaburzenie mowy zwane mutyzmem wybiórczym jest jednym z tych logopedycznych zagadnień, które bardzo mnie fascynują.
Jest zagadkowe i mimo że w teorii wiemy o nim sporo:

Recenzja: „Trening słuchu – ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową u dzieci”

„Trening słuchu” autorstwa Joanny Graban i Romany Sprawki to zbiór niezwykle ciekawych i rozwijających ćwiczeń słuchowych dla dzieci. Tematyczny podział ćwiczeń daje terapeucie możliwość stworzenia spójnego scenariusza zajęć, lub zainspirowania się i skorzystania tylko z wybranych punktów.

Artykuł: Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego (CAPD)

Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego (CAPD)

Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego (CAPD – Central Auditory Processing Disorders) to zespół trudności wynikających z dysfunkcji w centralnym układzie nerwowym przy progu słyszenia pozostającym w normie.

Recenzja: "Scenariusze zabaw logopedycznych w grupach dzieci od 4 do 7 lat"

Jest to zbiór 15 gotowych scenariuszy do wykorzystania podczas grupowych zajęć logopedycznych. Każdy scenariusz składa się z jasno określonych celów, opisanego przebiegu zajęć oraz wykazu pomocy dodatkowych, które przydadzą się podczas zajęć.