fbpx

Blog

"Odruchy oralne u noworodków i niemowląt. Diagnoza i stymulacja"
recenzja książki Miry Rządzkiej

W ostatnich latach obserwujemy coraz szersze rozpowszechnienie działań z zakresu wczesnej interwencji logopedycznej. Wiele naszych pacjentów trafia do gabinetów logopedycznych i neurologopedycznych z zaburzeniami, których skutki można było zminimalizować lub całkowicie ich uniknąć przy wczesnym wykryciu przyczyny.

Obecnie u małych dzieci spotykamy naprawdę dużo wad wymowy oraz innych zaburzeń rozwoju mowy, np. opóźnień. Jako logopeda, bardzo bym chciała, żeby młodzi rodzice mieli coraz większą świadomość, co do tego, czym pomóc w rozwoju mowy ich dzieci, a co wręcz może zaszkodzić temu rozwojowi. Tzw. „wczesna profilaktyka logopedyczna” jest równie ważna jak dbanie o inne sfery prawidłowego rozwoju i zdrowia malucha.

Dlaczego: „Oddech to podstawa!”? W jaki sposób oddech wpływa na procesy zachodzące w organizmie ludzkim? Jak uczestniczy w procesie głosotwórczym? Dlaczego jest ważny dla funkcji poznawczych i emocji? O tym wszystkim przeczytasz w poniższym tekście.

Świat opowiadany.
Scenariusze obrazkowe do zajęć rozwijających mowę z małymi dziećmi od 2. roku życia

Czas społecznej kwarantanny staje się dla wielu osób okazją do porządkowania czy nabywania nowych pomocy terapeutycznych. Dlatego chciałabym  dziś  podzielić się pierwszymi refleksjami po otwarciu paczki, która do mnie dotarła.

Krok po kroku. Jak rozwijać mowę dziecka

„Jak rozwijać i stymulować mowę mojego dziecka?” To pytane zadaje sobie (lub logopedzie) wielu zaniepokojonych rodziców. Dostrzeżenie problemów czy opóźnień rozwoju mowy dziecka jest bardzo ważne. Nie należy zwlekać z udzieleniem dziecku wsparcia i wdrożeniem stymulujących działań.      

Jeszcze kilka słów o mutyzmie wybiórczym, czyli jak postępować z dzieckiem z MW?

Diagnoza mutyzmu wybiórczego często jest dla rodziców szokiem. Zwykle pierwszy raz słyszą w ogóle o takim zaburzeniu, stąd bezradność - co to jest? co z tym robić? do kogo się zwrócić? jak pomóc dziecku?

„Cmokaj, dmuchaj, parskaj, chuchaj”
Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne dla najmłodszych

„Cmokaj, dmuchaj, parskaj, chuchaj”, to  książka z ćwiczeniami logopedycznymi przeznaczonymi dla dzieci.
Na materiał składa się kilkanaście ćwiczeń oddechowych oraz około dwudziestu ćwiczeń artykulacyjnych.


„Cokolwiek potrafisz lub myślisz, że potrafisz, rozpocznij to. Odwaga ma w sobie geniusz, potęgę i magię.”
Johann Wolfgang Goethe

Kontakt

Adres

ul. Matki Teresy z Kalkuty 18A lok. 6, 20-538 Lublin

Telefon

Biuro, szkolenia: +48 505 255 435

Rejestracja na terapię: +48 881 527 414

Kontakt telefoniczny w godzinach 9-15

Email

biuro@instytutlogopedyczny.pl