fbpx
qxio-ios-telephone Telefony
qxio-ios-people ABC Logopedy

Blog

Artykuł: ABC rozwoju maluszka (cz.6 / ostatnia)

Kochana Mamo!

Jestem taki podekscytowany! To już pół roku od kiedy pierwszy raz się spotkaliśmy. Od tego czasu bardzo się zmieniłem i poczyniłem tak wiele postępów. W tym miesiącu, jak już zauważyłaś, zaczynam gaworzyć. Buzia mi się nie zamyka, powtarzanie sylab jest takie fajne! Chcesz wiedzieć, co jeszcze potrafię?

Artykuł: ABC rozwoju maluszka (cz.5)

Kochana Mamo!

Mam już pięć miesięcy. Często śmiejesz się, że zachowuje się czasem tak, jakbym nie miał kości. Wkładam nóżki do buzi i miętoszę swoje paluszki. Leżąc na brzuszku potrafię unieść wysoko klatkę piersiową i przybrać pozycję zwaną “foką”. Nazywasz mnie wówczas małym akrobatą. Bardzo to miłe, Mamusiu! Jesteś ciekawa czego nauczę się w tym miesiącu?

Artykuł: ABC rozwoju maluszka (cz.4)

Kochana Mamo!

Mam cztery miesiące i podwoiłem właśnie swoją wagę urodzeniową. Spory bobas już ze mnie i do tego bardzo sprawny. W tym miesiącu zaobserwujesz duże postępy w zakresie mojej motoryki, a ja stanę się bardziej aktywny. Gotowa na czwarty miesiąc?

Artykuł: ABC rozwoju maluszka (cz.3)

Kochana Mamo!

To już trzy miesiące jak jestem z Wami. Ten czas minął Nam tak szybko! Rozpoczął się kolejny ważny dla mnie etap. Pewnie zauważyłaś, że stałem się bardziej kontaktowy. Próbuję nawiązywać z Wami dialog. Zaczynam bardzo interesować się otoczeniem. Chodź, opowiem Ci co przed Nami w trzecim miesiącu.

Artykuł: ABC rozwoju maluszka (cz.2)

Kochana Mamo!

Za Nami etap noworodkowy. Właśnie stałem się niemowlakiem. Znów mi przybyło umiejętności. Mogło zaś ubyć włosów na głowie. Jeśli urodziłem się z bujną czupryną to pewnie zaobserwowałaś jej przerzedzenie. Nie martw się mamo, urosną mi nowe, gęstsze. A teraz chodź i przeczytaj co  nowego zaskoczy Cię w drugim miesiącu mojego życia.

Artykuł: ABC rozwoju maluszka (cz.1)

ABC rozwoju maluszka - to najnowszy cykl artykułów. Podczas najbliższych tygodni przedstawimy listy dziecka do mamy.
W poniższym tekście - przeczytasz "list" miesięcznego dziecka.

Recenzja: Kostkowe Emocje (zabawka / pomoc logopedyczna)

To ciekawa alternatywa dla pomocy wykonanych z papieru. Dużym jej atutem jest dobra grafika, możliwość dezynfekcji oraz dostarczanie dodatkowych bodźców kinestetyczne dziecku. Z powodzeniem można ją wykorzystać podczas terapii logopedycznej.

terapia ręki

Artykuł: Terapia ręki (cz.III)

W trzeciej części tekstu nt. terapii ręki skupię się na tym, jaki wpływ ma rozwój motoryki rąk na rozwój mowy, komunikacji i artykulacji.

Rozwój mowy dziecka jest ściśle powiązany z rozwojem ruchowym, a szczególnie z rozwojem precyzyjnych ruchów dłoni.

Recenzja: „Krok po kroku. Jak rozwijać mowę dziecka” - III części

Co to jest?

To zbiór ćwiczeń i propozycji zabaw wyposażonych w dużą ilość ilustracji oraz nagrania, które stanowią bazę w terapii opóźnionego rozwoju mowy. Publikacja składa się z dwóch niezależnych części. Pierwsza z nich to teczka, w której znajdują się kolorowe ilustracje.

Artykuł: Terapia ręki (cz.II)

Poprzednio napisałam wstęp o terapii ręki, tzn. dlaczego sprawność rąk jest ważna oraz jakie mogą być przyczyny jej obniżenia. Dzisiaj będzie o konsekwencjach, jakie niesie za sobą nieprawidłowa motoryka ręki dla rozwoju dziecka oraz o samym procesie terapeutycznym.

Artykuł: Terapia ręki

Ostatnio dużo mówi się o  „terapii ręki”. Ten termin stał się dość popularny, wiele dzieci zapisuje się na zajęcia z terapii ręki, wiele osób szkoli się z tego zakresu, aby zdobyć uprawnienia terapeuty ręki. O co w tym właściwie chodzi? Dlaczego akurat ręka? Czemu jest ona taka ważna i czemu jej funkcjonowanie może być zaburzone? Oraz w jaki sposób jest to powiązane z mową? Spróbuję o tym napisać w dzisiejszym oraz kolejnych blogowych tekstach.

Artykuł: SLI, czyli o specyficznych zaburzeniach językowych słów kilka

W ostatnim czasie obserwuje się rosnącą liczbę dzieci przejawiających trudności w przyswajaniu języka ojczystego. Pomimo prawidłowego rozwoju intelektualnego, braku zaburzeń czuciowo-ruchowych i dobrego słuchu, dzieci te przejawiają trudności na wszystkich poziomach organizacji językowej. To oznacza, że występujące u nich zaburzenia dotyczą poziomów: morfologicznego, fonologicznego, składniowego, a także słownictwa dziecka.

Recenzja: Instrumentarium Orffa

Monumentalne brzmienie dzieła „Carmina Burana”, patos, jaki niesie warstwa tekstowa tego utworu, a z drugiej strony proste instrumenty perkusyjne, a wraz z nimi innowacyjne podejście do dzieci. To coś z czego niemiecki kompozytor, instrumentalista i pedagog – Carl Orff jest dzisiaj najbardziej znany. Twórca metody pedagogicznej, która za pomocą prostych instrumentów, miała stworzyć dzieciom możliwość połączenia ruchu, mowy, śpiewu i gry, a przez to rozwinąć w nich, na zasadzie improwizacji, każdy z tych elementów.

Artykuł: Wybrane zabawy stosowane w terapii ORM (opóźnionego rozwoju mowy), wspierające i stymulujące pojawienie się mowy u dziecka

Aby stymulować rozwój mowy u dzieci, zwłaszcza, gdy jest on opóźniony, najlepiej oczywiście udać się na terapię do logopedy. Jednak oprócz zaleceń specjalisty, można śmiało stosować różne zabawy, które są pomocne, gdy mamy do czynienia z prostym opóźnionym rozwojem mowy. W dzisiejszym artykule przedstawię kilka z nich.