fbpx

Kalendarz szkoleń

Zaburzenia Mowy a Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego (CAPD/APD)

Odliczanie do daty zakończenia rezerwacji

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy

Opis

Prowadzący: mgr Magdalena Mazur

CZĘŚĆ TEORETYCZNA:

1. Jak słyszymy.
2. Wpływ słuchu na rozwój mowy: słuch fizyczny i fonematyczny.
3. Słuch – własne wyniki badań audiometrycznych dzieci z zaburzeniami mowy.
4. Nadwrażliwość słuchowa a zaburzenia mowy – wyniki badań własnych popartych literaturą tematu.
5. Asymetria czynnościowa wynikająca z różnic w budowie i funkcjach obu półkul mózgowych.
6. Wpływ zaburzeń prawopółkulowych i lewopółkulowych na mowę. 
7. Składowe badań CAPD: badanie audiometryczne jedno- i obu uszne, Test Dychotyczny dla Mowy, całościowe badanie lateralizacji.
8. Analiza wyników badań CAPD w procesie przygotowywana planu terapii logopedycznej i pedagogicznej.

9. Najnowocześniejsze technologie wspierające terapię dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego.

10.Terapie wspomagające dziecko z CAPD/APD – w zasięgu każdego terapeuty.

11. Indywidualna Symulacja Słuchu dr K. Johansena IAS dla dzieci, młodzieży, dorosłych z trudnościami w słuchaniu, mówieniu i pisaniu – wyniki badań własnych.

II. CZĘŚĆ PRAKTYCZNA

 

1. Otoskop prawdę Ci powie!

 Badanie otoskopem – praktyczna nauka rozpoznawania prawidłowej budowy przewodu słuchowego oraz błony bębenkowej z ocena drożności przewodu słuchowego zewnętrznego.

2. Jaka piramida jest prawidłowa?

Badanie tympanometryczne wysokiej jakości sprzętem diagnostycznym EasyTymp – ręcznym urządzeniem do wykonywania badań przesiewowych ucha środkowego,  wykonującym szybkie i dokładne pomiary impedancji i odruchów ipsilateralnych.

Wykonanie badania na chętnych uczestnikach szkolenia – wspólne omawianie wyników i nauka ich interpretacji.

3. Co z tym bananem?

Badanie audiometryczne wysokiej jakości sprzętem diagnostycznym Audiometrem MA 33 – zbadanie przewodnictwa powietrznego chętnego uczestnika szkolenia, wspólne omawianie wyników i nauka ich interpretacji na podstawie banana mowy – częstotliwości dźwięków mowy umieszczonej na siatce audiometrycznej.

4. Wspomaganie terapii CAPD w gabinecie logopedy i pedagoga.

5. Wywiad w kierunku zagrożenia CAPD – w zasięgu każdego logopedy i pedagoga.


Szkolenie wspierane własnym materiałem dydaktycznym, filmowym i fotograficznym.

 

Zaznacza się, iż od uczestników szkolenia/warsztatów oczekuje się wiedzy dotyczącej następujących pojęć:

•    Słuch fonetyczny, fonematyczny, fonemowy;
•    Ćwiczenia słuchu mownego;
•    Ćwiczenia słuchowe usprawniające terapię logopedyczną.
•    Rozwój mowy dziecka norma i odstępstwa od normy;
•    Terapia neurobiologiczna, metoda Krakowska prof. Cieszyńskiej;
•    Negatywny wpływ wysokich technologii na rozwój mózgu i mowy dziecka.

Szczegóły wydarzenia

Rezerwacje do:25/01/2019 00:00
Zaczyna się:26/01/2019 09:00
Kończy się:26/01/2019 17:00
Lokalizacja:Zielona Góra

„Cokolwiek potrafisz lub myślisz, że potrafisz, rozpocznij to. Odwaga ma w sobie geniusz, potęgę i magię.”
Johann Wolfgang Goethe

Kontakt

Adres

ul. Matki Teresy z Kalkuty 18A lok. 6, 20-538 Lublin

Telefon

Biuro, szkolenia: +48 505 255 435

Rejestracja na terapię: +48 881 527 414

Kontakt telefoniczny w godzinach 9-15

Email

biuro@instytutlogopedyczny.pl