Część I: Niepełnosprawność intelektualna – co warto wiedzieć.
- Stereotypie, autostymulacja i zachowania agresywne i autoagresywne.
- Od apatii do nadpobudliwości.
- Myślenie i rozumienie.
- Dotyk.
Część II: Czynności prymarne – od tego zawsze warto zacząć.
- Odruchowe reakcje oralne.
- Oddychanie.
- Połykanie.
- Od pokarmów półpłynnych do pokarmów stałych, czyli co warto wiedzieć o funkcjach pokarmowych (karmienie, picie i samodzielne jedzenie).
Część III: Bez bazy ani rusz!
- Rola bazowych funkcji komunikacyjnych.
- Oko i ucho.
- Naśladowanie.
- Modelowanie ruchu.
- Program A. Frohlicha, program O. I. Lovaasa, program J. Kielina.
Część IV: Nie rozumie – co teraz?
- Badanie rozumienia mowy.
- Ćwiczenia budujące rozumienie mowy.
Część V: Nie mówi – co robić?
- Diagnoza ( Sprawdź, jak się porozumiewam M. Grycman, Profil osiągnięć ucznia J. Kielina)
- AAC w pigułce (systemy znaków-charakterystyka, propozycje zabaw za M. Grycman , A. Smyczek)
- Strukturyzacja ramowa sterowana sygnałami jako prekomunikat dający poczucie bezpieczeństwa
- A może tak zacząć od melodii -rola sygnatury muzycznej (propozycje zabaw)
- Samogłoski na start (propozycje zabaw na podstawie „Od zabawy do mówienia”, cz. I, cz. II (w przygotowaniu).