Blog

Recenzja: 'Mała akademia PRZECIWIEŃSTWA'

Dzisiaj kolejna recenzja, tym razem 2w1 :) Serdecznie zapraszamy do lektury! Pierwszą pomocą są Puzzle z dziurką PRZYJACIELE dla dzieci od 15 miesiąca życia. 

Jest to kreatywny zestaw puzzli, który zawiera aż 12 układanek. Są one dwuelementowe, prostokąt oraz kółko, które w niego wkładamy.

 

 

 

Podstawowa zabawa polega na łączeniu i dopasowywaniu elementów. Jest to doskonały trening zręczności i ćwiczenie logicznego myślenia, ale można również wykorzystać je do nauki między innymi wyrażeń dźwiękonaśladowczych. Sprawdzają się rewelacyjnie, także ze względu na swój rozmiar, mają aż 18 na 10,5 cm.

 

 

Układanki przedstawiają zwierzęta takie, jak kura, pies, kot, rybka, sowa, żaba. Większość z nich może posłużyć właśnie do wspomnianej nauki wyrażeń dźwiękonaśladowczych.

 

 

Nie byłabym sobą, gdybym nie wspomniała, że można je wykorzystać w inny sposób, na przykład do ćwiczeń pamięci słuchowej. Podajemy wtedy dziecku dwie, trzy lub więcej nazw zwierząt, które występują na krążkach układanki, i ma ono za zadanie ułożyć je w tej samej kolejności, w jakiej usłyszało. Możemy uczyć dziecko także prostej gramatyki (np. jest królik, nie ma królika).

 

Druga pomoc jest to mała akademia PRZECIWIEŃSTWA dla dzieci powyżej 2. roku życia, chociaż ja wykorzystałam tę pomoc również z dziećmi kilka miesięcy młodszymi. Składa się ona z edukacyjnego zestawu puzzli, a także książeczki i naklejek.

 

 

Puzzle przedstawiają nam różne przeciwieństwa takie, jak: brudny –  czysty, mały – duży, ale także trudniejsze: otwarty – zamknięty, tył – przód, mokry – suchy. Dodatkowym elementem jest kolorowanka, na której widnieją te same rysunki, co pozwala na utrwalenie przymiotników. Ponadto znajdują się tam kolorowe naklejki.

Dziecko uczy się dzięki tej zabawie logicznie myśleć, a także ćwiczy motorykę małą. Puzzle są kolorowe, przejrzyste i atrakcyjne dla dzieci. Tę pomoc wykorzystywałam głównie zgodnie z jej pierwotnym przeznaczeniem, czyli do nauki przeciwieństw i rozszerzania słownictwa.

 

Po ułożeniu danego przeciwieństwa warto wykorzystać sytuację i pokazać konkretną cechę w rzeczywistości, na przykład: ptak ma otwarty dziób, a drugi zamknięty. Podchodzimy do drzwi otwieramy, zamykamy i nazywamy drzwi otwarte oraz drzwi zamknięte. Jeżeli mamy lwa suchego i mokrego warto zamoczyć jedną rękę wodą i pokazać dziecku mokrą rękę oraz suchą rękę, a także obrazek lwa, który jest suchy oraz mokry.

 

 

Dodatkowa niespodzianka dorzucona do pomocy, to naklejka na szybę auta, która mówi nam o tym, że jedzie z nami dziecko.

 

Warto również zwrócić uwagę na estetyczne zapakowanie, szczególnie w przypadku puzzli z dziurką PRZYJACIELE. Do opakowania dorzucony jest krążek przedstawiający rzeczywistego puzzla. Ten krążek zawieszony jest na górnej części pudełka i pokazuje nam, jak będzie wyglądał ta pomoc.

 

 

Pomoce bardzo mi się przydały i dla dzieci młodszych i dla starszych. Oczywiście nie zawsze trzeba z niej korzystać w taki sposób, w jaki jest polecany na opakowaniu ;)

 

Agnieszka Zielińska, logopeda

 


„Cokolwiek potrafisz lub myślisz, że potrafisz, rozpocznij to. Odwaga ma w sobie geniusz, potęgę i magię.”
Johann Wolfgang Goethe

Kontakt

Adres

ul. Matki Teresy z Kalkuty 18A lok. 6, 20-538 Lublin

Telefon

+48 505 255 435

Email

biuro@instytutlogopedyczny.pl

Nasza siedziba

lib-img_6631
lib-img_6797
lib-img_6791
lib-dscn0642