Logopeda Lublin | Instytut Edukacji Logopedycznej - Instytut, dzięki specjalistom, których zatrudnia prowadzi szeroko rozumianą terapię wszelkich zaburzeń komunikacji.

Szanowni Państwo!

 

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą doskonalenia zawodowego przygotowaną dla nauczycieli.

Szczegółowe programy poniższych szkoleń ustalamy zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami zamawiającego. Zachęcamy do kontaktu: tel.  505 255 435, e-mail: biuro.instytutlogopedyczny@gmail.com

 

Oferowane tematy:

 

TEMAT SZKOLENIA PROWADZĄCY CELE, SKRÓCONE TREŚCI PROGRAMOWE
AAC. Wprowadzenie alternatywnych metod komunikacji u dzieci z autyzmem mgr Magdalena Tarnawska Zapoznanie uczestników z alternatywnymi i wspomagającymi metodami porozumiewania się ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji osób z autyzmem.

ABC Logoprofilaktyki.

Moduł I

mgr Monika Wrzos Zapoznanie uczestników z czynnikami mającymi wpływ na rozwój funkcji językowych, z etiologią powstawania wad wymowy oraz możliwościami wczesnego podjęcia działań profilaktycznych. Zapoznanie uczestników ze specyfiką poszczególnych etapów rozwoju mowy ze szczególnym zwróceniem uwagi na możliwości stymulowania rozwoju mowy oraz procesów poznawczych.

ABC Logoprofilaktyki.

Moduł II

 mgr Monika Wrzos

Zapoznanie uczestników z zabawami wspomagającymi rozwój mowy. Prezentacja ćwiczeń wskazanych przy najczęściej występujących wadach wymowy. Rozwijanie kreatywności uczestników poprzez samodzielne przygotowanie prostych pomocy służących do ćwiczeń aparatu artykulacyjnego i oddechowego.

Autyzm – co nauczyciel przedszkola wiedzieć powinien? mgr Magdalena Tarnawska

Zapoznanie się ze specyfiką rozwoju małego dziecka z autyzmem, diagnozowanie, współpraca  z rodzicami i terapia dziecka z autyzmem. Postępowanie w sytuacjach trudnych.

Behawioralne i emocjonalne zaburzenia dzieci i młodzieży mgr Joanna Nienałtowska-Padło Zapoznanie z przyczynami i kryteriami problemów behawioralnych i emocjonalnych u dzieci i młodzieży, metody pracy z trudnymi dziećmi i rodzicami.

Emisja głosu

mgr Sylwia Zasada Budowa i działanie narządu głosu, prawidłowe nawyki oddechowe, patologia głosu – profilaktyka chorób gardła i krtani, higiena głosu, trening prawidłowej emisji głosu, uczestnicy zdobędą wiedzę na temat higieny i patologii głosu.
FAS. Praca z uczniem z zespołem FAS (Płodowy Zespół Alkoholowy) mgr Joanna Nienałtowska-Padło Nabycie wiedzy diagnostycznej oraz zapoznanie z metodami pracy z osobami dotkniętymi zespołem FAS.

Logorytmika jako metoda

profilaktyki i terapii logopedycznej
logopeda Agnieszka Zielińska Uczestnicy szkolenia uzyskają wiedzę na temat roli ćwiczeń słuchowych, wokalnych, ruchowych i słuchowo-ruchowych w stymulacji rozwoju mowy i w terapii logopedycznej oraz nabędą umiejętność ich praktycznego wykorzystania.
Odżywienie organizmu a problemy szkolne dzieci z ADHD, dysleksją, depresją, autyzmem itp. Dietoterapia jako element dochodzenia do zdrowia. mgr Magdalena Jarzębowska Spojrzenie na problem problemów szkolnych i innych zaburzeń psychologicznych u dzieci przez pryzmat stanu jelit. Metody diagnozowania zespołu psychologiczno jelitowego. Ogólne spojrzenie na dietoterapię. Komunikacja z rodzicami dzieci.
Praca z „trudnym rodzicem” mgr Joanna Nienałtowska-Padło Nabycie i doskonalenie umiejętności współpracy z rodzicami, którzy nie zawsze są nastawieni na współpracę.
Specyficzne trudności szkolne – dysleksja i dyskalkulia; diagnoza i terapia mgr Agata Matuszewska Diagnoza i terapia trudności szkolnych u dzieci, tj. dyskalkulia, dysgrafia, dysleksja.
Wypalenie zawodowe nauczyciela mgr Sylwia Zasada Zapoznanie uczestników z objawami wypalenia zawodowego i sposobami przeciwdziałania wypaleniu.

 



Zapytaj logopedę Napisz do nas... Wyślij
Harmonogram szkoleń Załóż konto }